tisdag 30 november 2021

Katten Foppa på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Foppa på Södertälje Katthem.

Häromdan när blogghjälpen var på katthemmet satt jag bakom mina pelare. Jag brukar sitta där. Det är inte för att jag är rädd eller särskilt blyg. Nä, jag trivs helt enkelt att sitta eller ligga där! Så det så.

Annars fick en av mina burkompisar flytta igår. Det var trevligt för henne tycker jag, men jag funderar så klart på när det kan vara min tur. Blogghjälpen säger att  vi tar det lugnt. Min tid kommer, säger hon.

Under tiden är jag väldigt glad att jag slipper gå ute i den här kylan. Jag tänker på alla kompisar som inte har sån tur som jag utan som tvingas gå där ute och frysa och vara hungriga. Tänk om våra politiker kunde tänka lite på dom och besluta om obligatorisk ID-märkning för katter! Hur svårt kan det vara undrar jag.

2 kommentarer:

  1. Hej Foppa!
    Vilken perfekt plats du hittat för att sitta och spana på Blogghjälpen och alla andra där bakom pelarna.
    Vad kul att en av dina burkompisar fått en nytt hem. Det får du också skall du se men under tiden har du ju det bra på katthemmet.

    Man borde låta ansvariga politiker gå ute i kylan utan mat en vinter så kanske det hände lite mera. De är för BEDRÖVLIGA när det gäller djurens väl och ve säger husse.
    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, ditt förslag om att man borde låta politiker som inte röstar för obligatorisk ID märkning av oss katter skulle få gå ute i kylan utan mat och vatten tycker jag var en jättebra idé
    !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...