tisdag 2 november 2021

Katten André på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är André på Södertälje Katthem.

Blogghjälpen brukar ju välja katter som hon tror ska stanna ett tag på katthemmet som bloggkatt. Men ibland väljer hon fel. Som i mitt fall.

Jag tror det bara hänt en gång tidigare att en bloggkatt hunnit blogga så kort tid som jag. Han heter Lennart och fick också ett hem efter bara några dagar.

Men nu är det så att på torsdag flyttar jag! Ni förstår att jag har mycket att stå i. Först ska jag ju lära nästa bloggkatt det Stina lärde mig, sen ska jag packa och planera för hemresan. Hoppas allt går bra i mitt nya hem och att katten som redan finns där gillar mig. Jag gör ett sista inlägg på torsdag.

 

 

8 kommentarer:

  1. Mjau, vad roligt!! Det är ju tur att du åtminstone hann få det lilla godiset som syntes på tidigare bild. Hoppas du får mer i nya hemmet.
    Vi är sååå glada för din skull och ser fram emot nästa bloggkatt, som du valt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, jag hoppas också jag får mer godis hemma! Mindre kan det knappast bli.

      Radera
  2. Men åh vilka glada nyheter!
    Givetvis hade vi gärna velat lära känna dig ordentligt, men det är mycket viktigare att få ett eget hemma. Hoppas vi får rapport om hur det går
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hade gärna velat lära känna er bättre också, men nu är det som det är!

      Radera
  3. Jösses vad det går undan här. Men när det går undan av sådana här anledningar blir vi bara jamarglada. Förstår att det är någon som fallit för dig din sötnos!
    Vi tror det bli suveränt bra i ditt nya hem för katthemmet är mycket noga när de väljer och godkänner nya hem!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, ja här är det full fart. Jag hoppas allt blir bra i mitt nya hem och att kattkompisen och jag kommer överens.

      Radera
  4. Oh vilken bra nyhet, grattis André och lycka till i ditt nya hem.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, tack! Det är en rolig nyhet tycker vi också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...