torsdag 10 september 2020

Katten Frasse på Södertälje Katthem berättarSom till exempel vår kalender


Hej, det är Frasse på Södertälje Katthem.

Nu har det ändrat i Blogger igen.  Jag vet inte hur det kommer se ut men jag skriver i alla fall det här inlägget så får vi se.

Jag tänkte egentligen bara berätta att jag har jobbat mycket idag. Först är det alla vanliga sysslor som måste övervakas. Jag har ju tidigare ibland berättat om olika saker som händer här. 

Vissa saker är ju mer säsongsbundna som ni vet. Som till exempel vår kalender. Nu håller jag på som bäst med den. Det är mycket att göra och givetvis rådfrågar blogghjälpen mig hela tiden. Jag har nästan inte en sekund ledig. Men faktiskt pustade jag ut en kort minut i fönstret idag som ni kan se på dagens bild.



8 kommentarer:

  1. Fina Frasse! Klart du behöver vila lite! Vi ser fram emot kalendern , den är alltid lika fin! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, fast man får inte vila för mycket heller!

      Radera
  2. Vilket härligt kort på sig! Du är supersnygg! Och så fort kalendern är klar ska jag beställa, för den vill jag inte missa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, vad kul. Nu har jag redan sålt första kalendern för 2021 märker jag!

      Radera
  3. Vi ser ingen skillnad utan allt går lika bra att läsa som vanligt. Undrar varför saker man lärt sig måste ändras hela tiden?

    Det syns tydligt på bilden att du är i behov av ordentligt med vila. Fast vi vet ju att din hjälp behövs för att få till en fin kalender som vi kan beställa sedan.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi katter gillar inte alls att man håller på tt ändra saker som fungerar. Så gör aldrig vi!

      Radera
  4. Har försökt flera gånger att lämna kommentar men det har inte fungerat. Jag försöker igen.
    Klart att du behöver vila efter allt som du behöver göra på katthemmet. Vilken tur att ni katter finns som hjälper tvåbeningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vad tokigt. Men nu fungerar det i alla fall. Visst är det tur att vi finns!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...