tisdag 25 juni 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Först tänkte jag berätta om lilla kattungen som var ute och åkte bil med blogghjälpen. Hon döpte honom till Mini-Murre eftersom han var lik hennes egen Murre, fast i miniformat.

Jourmatte skriver idag "Tänkte bara meddela att lillgrabben blev accepterad omedelbart. Både av mamma och syskon".

Det känns fantastiskt och då var resan inte förgäves.

Annars har blogghjälpen varit här idag.  Hon var inne länge hos mig. Tyvärr upptäckte hon en tova i min päls. Hon bad vår hälsoansvariga att komma in och ta bort den medan blogghjälpen klappade mig. Hon trodde att jag inte skulle märka nåt då! Ha! Klart jag märkte. Det gjorde jätteont! (Blogghjälpen: han märkte inte att tovan togs bort).

Och inte fick jag nåt betalt heller! Hur mycket ska man behöva stå ut med?

12 kommentarer:

  1. Åh så skönt att Mini-Murre blev accepterad! Klart du kände att tovan togs bort! Men goset var väl så bra att du inte ville låtsas om något! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nja, jag hoppade faktiskt ner från fönstret och gömde mig för att visa att man nte behandlar mig hur som helst!

      Radera
  2. Härligt att adoptionen lyckades! Mini-Murre är alltså en svart skönhet?
    Tog de bort tovan på dig utan kompensation i form av godis? Det var det värsta!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, Mini-Murre är en svart lite skönhet. Så söt och så levnadsglad.

      Radera
  3. Stulade de päls av dig utan att betala? Fyjam vad fräckt!
    Åh vilka goda nyheter om mini-Murre!
    Hoppas att både han, de nya syskonen och mammakatt får topoenhem sen när de blivit äldre! *kurr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, de stulade päls utan att jag fick nåt i gengäld. Och det är inte första gången!

      Radera
  4. Mini-Murre låter verkligen gulligt! Något litet och svart och jättesött. Så fint att få reda på att det gått bra för lilla kisse som blivit accepterad av hela nya familjen.

    Det var väl skönt att ha blivit av med tovan, Gitte, så att det känns behagligt i pälsen. Du kanske kan ordna till en ny tova snart som du får betalt för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam Mini-Murre är verkligen jättesöt så han behöver ett gulligt namn. Jam, nästa tova ska jag ha bra betalt för - det är ett som är säkert!

      Radera
  5. Vad skönt att det gått bra för Mini-Murre.
    Och att blogghjälpen hade mage till att ta päls från dig utan att ge extra godis. Och att det gjorde såå ont också.
    Det måste bli extra godisbitar för en lång tid framöver nu.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, jag ska verkligen jama till blogghjälpen på skarpen om ersättning!

      Radera
  6. Mini-Murre! Vilket ljuvligt sött litet namn!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det var väl ett fint namn på en fin liten kattunge?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...