fredag 14 juni 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Nu har jag så klart förberett allt inför morgondagens öppet hus. Jag har tyvärr noterat att det inte är så många som tycker det är läge att skaffa en vän för livet nu. Tvåbeningar verkar tycka att de måste resa bort när de har semester.

De verkar strunta i att det är ute att flyga nu, medan många andra tänker på miljön. 

Jag tycker att  människor borde stanna hemma på sina semestrar och ta hand om en katt eller fler, istället.

Jama vad man vill om blogghjälpen, men hon är inte ute och flyger så mycket i alla fall. I morgon kommer hon och borstar min päls igen. Kom du också! Vi har fina saker i second handbutiken och fika kan du göra hos oss också! Kan det bli bättre?

6 kommentarer:

  1. Hoppas i alla fall att du får litet belöning för allt du förberett för öppet hus. Det är ju trist är göra fint och gott om ingen kommer. Ska hålla tassarna för att det ska komma, även om inte jättemånga, att de som kommer är av den rätta sorten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, tack för tasshållning. Det kom en del, men inte min människa.

      Radera
  2. I år har vi sagt till husse att vi vägrar vara hos kattvakten så han får helt enkelt hålla sig hemma. Vi är ju där så det borde inte vara någon större uppoffring för honom.
    Hoppas det kommer många till er idag trots det fina vädret.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är bra! Vad ska husse åka bort för när ni är hemma?

      Radera
  3. Vi har fostrat matte ganska bra - hon ska bara vara borta lite lite i sommar å då får vi kattvakt! Vi vill inte åka på pensionat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ni har verkligen lyckats med er matte. En liten kort resa på nån dag kan man väl acceptera?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...