onsdag 12 juni 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Idag läste jag nåt konstigt i en tidning. Det handlade om det kattcafé som öppnade i Stockholms för några månader sedan. Meningen var tydligen att man  först skulle betala inträde, sen skulle man fika och klappa katter. Katterna kunde man också adoptera.

Det tyckte jag var konstigt, för då kunde man ju hellre gå till ett katthem tänkte jag. Många katthem har dessutom väldigt trevliga caféer, bland annat vi på lördagar. I dagens tidning stod i alla fall att barn under 10 år inte längre var välkomna på caféet. "De följde inte reglerna".

Det stärker bara min känsla att hela idén är tokig från början till slut. Jag skulle inte vilja att det hela tiden kom främmande människor och klappade mig. Det måste ju vara supersociala katter som orkar med ett sånt liv. Eftersom katterna på caféet kommer från ett katthem kan man ju anta att de haft det lite kämpigt i sina tidigare liv. De behöver väl lugn och ro innan de hamnar i sina för alltid hem.

Så tycker i alla fall jag.


5 kommentarer:

  1. Jag skulle aldrig vilja vara på ett sånt café! Fast min företassare Gustav hade trivts utmärkt, men det är nog inte så vanligt? Tror att idén är mest för att glädja människor, mer än katter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, nä, jag tycker vi katter bojtottar såna ställen. De är inte seriösa tycker jam. Undrar om Gustav hade trivts där? De har ju ingen hasselbuske.

      Radera
  2. Då kan vi bara säga att vi jamar instämmande med dig. Att barn under 10 år inte får komma dit längre tyder ju på att det inte har funkat bra och det har säkert drabbat katterna. Tanken är nog god men det blir nog lite fel tyvärr.
    Bättre att hälsa på katter på ett riktigt och välskött katthem och ta en fika där eller så går man på ett vanligt fik om man är fikasugen.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam tror man måste tänka på vilka man har att göra med. Katter som har haft det svårt i början behöver lugn och ro - och ett kärleksfullt hem.

      Radera
  3. Ärlig och snabb finansiering

    Vi är ett finansinstitut, vi lånar ut till privatpersoner och företag i ekonomiska svårigheter.
    Alla individer eller företag som kan respektera våra klausuler kan bara kontakta oss via e-post för att dra nytta av vårt ekonomiska stöd.
    Våra lånevillkor är enkla och väldefinierade.
    Med betydande kapital under vårt bälte är vi bäst att hjälpa dig och hjälpa dig att lösa alla dina problem. Tidsfristerna fastställs enligt våra kunders månadsbudget för att underlätta återbetalningen.
    Om du har projekt för att realisera eller om du befinner dig i ekonomiska svårigheter, kan du kontakta oss utan vidare försening. Med en ränta på 3% hjälper vi individer från 20.000 till 50 000 000 KR. Och vi informerar också företag samtidigt som priset inte förändras.
    Om du behöver ett lån eller en investering, kontakta oss via e-post.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...