tisdag 4 juni 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Idag fick jag besök av blogghjälpen. Samtidigt var det två andra kompisar som sprang omkring inne i kattsalen, utanför sina burar. Dom är heltokiga. Helt plötsligt var båda två inne i min bur!

Fast jag brydde mig faktiskt inte. Så länge de inte tror att de ska bli kompisar med mig får de gärna vara där. Det accepterar jag. Det är bara när de tror att de ska bli mina kompisar som jag inte gillar läget. Blir jag bara lämnad ifred är allt OK.

Blogghjälpen förstår det där, men tycker det är tråkigt. Om jag gillade andra katter hade jag nog redan fått ett hem. Men hon säger att det är som det är. Jag kommer få ett hem ändå.


7 kommentarer:

  1. Det finns alltid kompisar som är lite tokiga. Sedan finns det de som är lite mer lugna och eftertänksamma som du. Vet du vad det fina i allt är? Jo det är att det finns tvåbeningar som gillar bägge sorterna så visst kommer du att gå ett eget hem du också. Det är vi jamarsäkra på.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, du har nog rätt. Det är tur att det finns tvåbeningar som gillar både oss lite lugnare och de som är lite busigare.

      Radera
  2. Ja, en fin och lugn och trevlig katt som du kommer naturligtvis att få ett alldeles eget hem så småningom. Bra att du tog det lugnt när de busiga katterna rusade in till dig.
    Vad du ser gullig ut där du ligger och vad lång päls du ser ut att ha mellan tårna på dina söta tassar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag brukar ta det lugnt när det kommer in kompisar till mig, bara de inte rusar fram till mig, och det gjorde inte de här katterna. Vad glad jag blir när du säger att jag ser gullig ut!

      Radera
  3. Blogghjälpen är faktiskt riktigt klok när det inte rör frågor om godis!
    Vi är helt övertygade om att du kommer få ett eget hemma snart där du får vara ensamkatt och med tvåbeningar som tycker du är den bästa katten i hela världen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, men eftersom godisfrågan är så viktig så måste hon ju ändra sig där!

      Radera
  4. Ärlig och snabb finansiering

    Vi är ett finansinstitut, vi lånar ut till privatpersoner och företag i ekonomiska svårigheter.
    Alla individer eller företag som kan respektera våra klausuler kan bara kontakta oss via e-post för att dra nytta av vårt ekonomiska stöd.
    Våra lånevillkor är enkla och väldefinierade.
    Med betydande kapital under vårt bälte är vi bäst att hjälpa dig och hjälpa dig att lösa alla dina problem. Tidsfristerna fastställs enligt våra kunders månadsbudget för att underlätta återbetalningen.
    Om du har projekt för att realisera eller om du befinner dig i ekonomiska svårigheter, kan du kontakta oss utan vidare försening. Med en ränta på 3% hjälper vi individer från 20.000 till 50 000 000 KR. Och vi informerar också företag samtidigt som priset inte förändras.
    Om du behöver ett lån eller en investering, kontakta oss via e-post.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...