torsdag 20 juni 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Idag får ni se en ovanligt vacker bild. Den är tagen idag och visar lite av det godis som snälla människor gett till oss katter på katthemmet som Midsommarpeng. Vi har i nuläget fått in 1400 pengar! Det räcker till mycket.

Blogghjälpen har sagt att vi alla ska få smaka på godis, utom de som inte mår bra i sina magar. De får vänta lite, men vi andra ska få smaka. Hon har sagt att hon kanske sparar lite av pengarna till de katter i karantän som ännu inte får äta godis, men som säkert vill smaka när de kommer ut därifrån.

Det är många katter på katthemmet nu. Det rings hela dagarna om katter som hittas. Ännu värre är det när det rings och man säger att man ska åka bort så vi måste ta hand om deras katt, annars måste de avliva dom.  Blogghjälpen avskyr de som säger så. Har man tagit hand om ett djur så har man. Livet får anpassas efter det!

5 kommentarer:

  1. Vad bra att så många hängde på det där med midsommarpeng. Klart ni ska ha godis när det är midsommar!
    Vi håller med om att hota med avlivning om inte katthemmet tar hand om katten är helt förskräckligt. Så gör man väl inte ned en kär familjemedlem?
    När man tar hand om en katt är det ett livslångt åtagande!
    Glad midsommar önskar vi alla på katthemmet och alla kattälskare!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, du har så rätt. En katt är ett livslångt åtagande! Så det så!

      Radera
  2. Verkligen en stilig bild! Eftersom jag vet vad litet godis betyder för mig, glädjer jag mig åt att veta att ni också får känna njutningen av att tugga i sig en bit. Eller helst några stycken.
    Tur jag inte bor hos de hemska människorna som hotar med avlivning. Jag vet att jag sitter 100% säkert. Och det hoppas jag du också gör i ditt kommande hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, jam, katthemmet gör allt de kan för att vi ska få 100% säkra hem. Hoppas jag får det!

      Radera
  3. Ärlig och snabb finansiering

    Vi är ett finansinstitut, vi lånar ut till privatpersoner och företag i ekonomiska svårigheter.
    Alla individer eller företag som kan respektera våra klausuler kan bara kontakta oss via e-post för att dra nytta av vårt ekonomiska stöd.
    Våra lånevillkor är enkla och väldefinierade.
    Med betydande kapital under vårt bälte är vi bäst att hjälpa dig och hjälpa dig att lösa alla dina problem. Tidsfristerna fastställs enligt våra kunders månadsbudget för att underlätta återbetalningen.
    Om du har projekt för att realisera eller om du befinner dig i ekonomiska svårigheter, kan du kontakta oss utan vidare försening. Med en ränta på 3% hjälper vi individer från 20.000 till 50 000 000 KR. Och vi informerar också företag samtidigt som priset inte förändras.
    Om du behöver ett lån eller en investering, kontakta oss via e-post.

    E-post: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33756949346

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...