fredag 23 september 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Idag har det äntligen varit lite lugnt här på katthemmet. Jag har kunnat ägna mig åt det jag planerat. Bland annat att förbereda för öppet hus, loppis och fika i morgon här på katthemmet mellan 14-16.

Ibland blir ju inte dagarna alls som man planerat.  Därför blir man glad när inte nåt dramatiskt har inträffar.

Jag har tittat på en jättebra film. Det handlar om nåt som ni kanske tycker jag tjatar om, men jag vill i alla fall att ni tittar på filmen som Stockholms Katthem spelat in och sedan sprider den till så många ni kan. Det finns nästan inget viktigare budskap i kattvärlden än att man ska kastrera och ta hand om sin katt. Om alla gjorde det skulle så många katter slippa ett rent elände.
 

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fick en lugn dag, det är du värd! Matte lovar att dela filmen. Hoppas verkligen att fler lyssnar på budskapet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam tycker den filmen skulle visas på ALLA biografer!

      Radera
  2. Toppen med en lugn dag! Så viktigt budskap! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det är det viktigaste budskapet jag vet.

      Radera
  3. Så skönt med en dag utan några större ledsamheter. Hoppas helgen fortsätter i samma stil, och att det dessutom blir saker att glädjas åt då!
    Väldigt bra film de gjort, den skulle visas i varenda reklampaus på teven!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jaaaam, den skulle visas på alla biografer, i alla TV-pauser - överallt, jämt.

      Radera
  4. Gott att höra att du fått en lugn dag.
    Den där filmen skulle vevas oupphörligen för Jordbruksverket o politiker som inte ställer upp för katthemmen som finns i deras städer.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, om och om igen skulle den visas. ALLA skulle se den.

      Radera
  5. Som jag skrev i föregående inlägg har jag varit bortrest och har saknat att läsa dina inlägg här varje dag. Hoppas allt går bra på öppet hus idag! Stockholms katthems film är otroligt viktigt och den borde ALLA se!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, välkommen hem igen! Bra att du är på plats och kan kommentera viktiga inlägg.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...