torsdag 1 september 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Nu har jag klarat av öppet hus igen. Det kom inte så många människor,  men några besökare kom i alla fall.

Blogghjälpen var inne hos mig 2 gånger. Ganska länge faktiskt. Första gången hade hon godis med sig. FEL GODIS! Varken jag eller mina kompisar gillade den sorten. För ovanlighetens skull fattade blogghjälpen detta och gick ut ur buren. Efter en stund kom hon tillbaka med annat godis. RÄTT GODIS!

Tänk att det ska vara så svårt för somliga att lära sig vad som är rätt och fel?

10 kommentarer:

  1. Jag har också upptäckt att det tillverkas godis som inte är gott? Vad är meningen, kan man undra? Men det var ju tur att blogghjälpen kunde erkänna att hon gjort fel och rättade till det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, varför tillverkar man godis som inte är gott? Typiskt tvåbeningar.

      Radera
  2. Har också insett att det tillverkas kattgodis som verkligen inte smakar gott.
    Som tur är så har mina tvåbeningar fattat det o köper bara vad jag gillar, så jag klagar inte längre på godiset.
    Tror inte att blogghjälpen kommer att ge dig fel godis fler gånger.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag tror att budskapet gick fram till blogghjälpen igår!

      Radera
  3. Att det skall vara så svårt det där med att erbjuda rätt godis. Det är samma sak här hemma men nu har husse lärt sig vad som önskas. :)
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, bra att du har en läraktig husse. Önskar att alla kattägda skulle lära sig vad deras katt ska ha för godis.

      Radera
  4. Tänk så konstigt det är...Det som är fel gottis, ÄR faktiskt rätt gottis för en annan kisse.
    Tur att det finns många sorter att välja på ^_~

    🐾🐾🐾 Nosbuffar ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jo, det är klart, men man tycker ju att blogghjälpen vid det här laget skulle lärt sig vad JAG gillar?

      Radera
  5. Visst är det konstigt att det ska vara så svårt med vad som är rätt gottisar! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Men det var ju duktigt av blogghjälpen att redan gissa rätt på andra försöket.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...