torsdag 29 september 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus igen -  trots tratten!

Det kom inte så många besökare, men de som kom var desto snällare. Först kom vår snälla leverantör av kattmat och godis. Vi fick två stora kassar fyllda med god matt och godis. Sen fick vi en peng också!

Strax efter kom Alices, Bosses och Hasses matte. Hon hade gjort fina skyltar som vi ska sälja på loppisen. Jag tror att ni allihop behöver såna skyltar. Jag ska visa dom så snart blogghjälpen hinner fota dom.

Jag var lite nedstämd idag, för jag gillar inte min tratt, men blogghjälpen var inne hos mig en stund och vi talade om att det nog är nödvändigt att jag har den på mig några dagar till, så att det inte blir tokigt och vi får börja om från början igen. Hon tycker mina sår ser finare ut för varje gång hon ser mig. Förresten sa hon att hon tycker hela jag ser finare ut för varje gång hon ser mig!

12 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig hur otrevligt det är att ha tratt på sig.
    Själv har jag sluppit hittills.
    Men som blogghjälpen jamar, det är bättre att du har den ett tag till och sen blir av med den på riktigt.
    Härligt att läsa att dina sår ser finare ut.
    Att du själv ser fin ut, med eller utan tratt, är ju självklart, behöver inte ens påpekas.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam bara önskar att tiden skulle flyga fram till dagen då jag slipper tratten.

      Radera
  2. Snart slipper du den otäcka tratten och kan busa som vanligt. Vi håller alla tassar för att såren inte kommer tillbaka. Självklart är du en jättesöt och snäll kattfröken! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, näää, såna där sår vill jag aldrig mer ha!

      Radera
  3. Pälskade unge, det finns stunder när du verkligen skall lyssna noga på vad Blogghjälpen säger... för du ÄR fin, och du behöver tyvärr tratten för att bli riktigt frisk och slippa de där såren. Tänk om jag kunde göra som jag vill, om jag hade plats och råd... då skulle jag hämta dig direkt, för jag älskar svarta katter och du är såååå vacker!!! Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sr Carina, jag skulle gärna vilja bo hos dig, men jam förstår att det är många att ta hand om i ditt hus ändå. Blogghjälpen säger att hon också gärna skulle vilja ta hand om mig om situationen hemma vore lite annorlunda, men nu går det inte.

      Radera
  4. Matte kom hem och sa att hon tyckte så synd om dig när du låg och sov med tratten. Hon vet vilken hårt arbetande blpggkatt du är så hon ville inte väcka dig men smög runt och hälsade på alla dina fina kompisar.
    Hoppas ni kan sälja många skyltar, vi tror de kan göra nytta i trafiken där det bor katter.
    *nosbuffar*

    ps. Matte lämnade ett par påsar gottisar som vi tycker du skall få när även tvåbeningarna fått bevis på att det inte är godis som orsakar dina sår. Vi vet ju redan att det inte är så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag såg att din matte var och hälsade på igår. Hon har gjort fina skyltar åt oss också. Jam har jamat till blogghjälpen att jag ska ha godiset så fort provsvaren kommit från vettisen.

      Radera
  5. Öppet hus med tratt, du är då beundransvärd! Och visst tar det på humöret med den dumma tratten, det är jag den förste att tassa under på. Men det låter jamarbra att såren blir bättre!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katten Gustav, jam, du och jag vet vad vi jamar om! Du har tur som sluppit din tratt redan.

      Radera
  6. Vad snälla de var som kom med mat, godis och peng! Och vad snällt att ni fick skyltar! Blir så glad när jag läser om människor som har ett stort hjärta och hjälper de som verkligen behöver hjälpen!
    Blogghjälpen är klok så lyssna på henne angående den där tråkiga tratten. Dessutom har hon helt rätt - du blir bara finare för varje gång man ser dig även om jag "bara" ser dig på bild.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, utan människor med hjärtat på rätta stället skulle vi inte4 kunna ha nåt katthem. Det är kämpigt nog ändå ibland, men vi jobbar på!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...