lördag 3 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag ska jag berätta om två saker som jag tycker är bra.

Det första är berättelsen om två ansvarsfulla kattägare  som lämnat sin katt hos kattvakter. Som så ofta är kattvakterna inte riktigt vana vid katter, så ett fönster stod öppet och katten smet. Vad som sen hände kan ni läsa om ni följer länken. Heder åt såna kattägare!


 Sen vill jag be er om en tjänst. Följ den här länken: Hjälp de hemlösa djuren.   Skriv sedan under på Djurens Rätts krav:
  • en obligatorisk kastrering för katter som tillåts röra sig utomhus
  • ett krav på att katter ska vara märkta och registrerade
  • ett tydligt förbud i djurskyddslagen mot att överge djur
Det är jättebra om så många som möjligt skriver under.

Sen måste jag jobba på för vi har både öppet hus och loppis och fikaservering i morgon mellan 15-17!

  



10 kommentarer:

  1. Självklart skrev jag under på Djurens rätt. Jag tycker absolut det ska vara LAG på det som dom tycker. Tänk va allt skulle va annorlunda om det vore så
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, då skulle hemlösa katter vara ett minne blott.

      Radera
  2. Hurrjam för såna kattägare!
    Nu har vi också tassat under. Hoppas det kommer många på öppet hus och loppisen imorgon!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, bra att många skriver under och skickar in.

      Radera
  3. Håller med Alice, tänk om alla kattägare hade gjort så.
    Men jag kan jama att min matte o husse hade gjort det om jag hade försvunnit.
    Nu har jag även haft både min matte o husse till att skriva under uppropet som vi tycker är en ren självklarhet att alla kattägare ska anamma.
    Hoppas att det kommer jättemycket tvåbeningar som vill ha en katt som familjemedlem imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, har förstått att du uppfostrat dina människor väl. Önskar alla kattägare var lite lättuppfostrade.

      Radera
  4. Självklart har vi skrivit under, viktigt. Så fin bild på dig.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, bra med fler underskrifter! (Tycker du verkligen jag är fin på bilden?)

      Radera
  5. Nu gråter jag IGEN... men denna gång av lycka! Gråter efter Jenny, gråter för att Wikki håller på att förlora sina två närmaste vänner Tanja och Tass... den här gråten känns mycket bättre, för historien fick ett lyckligt slut! Håller fullständigt med Jackis ägare - man gör vad som helst, för katten är ens barn... att det skall vara så svårt för andra än riktiga kattmänniskor att begripa något så självklart?!?

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    PS. Kan du hälsa till blogghjälpen att medicinen verkar hjälpa Majsan? Hon nyser inte alls lika mycket och har slutat snora. Låt oss hoppas att bukspottskörtel-värdena ser bra ut också... den 19:e är det dags att testa henne igen. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sr Carina, visst är det konstigt att vissa inte förstår sin katts bästa. En riktig kattmänniska gör vad som behövs för sin katt! Skönt att Majsans medicin verkar hjälpa. Håller tassar och tummar för henne den 19:e.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...