onsdag 14 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Det är med uppbådande av mina allra sista krafter jag förmår skriva dagens blogg!

Det har hänt nåt förfärligt. Vår vettis kom in i min bur. Hon brukar vara snäll och för det mesta går hon in till andra katter. Men idag kom hon in till mig.

Jag anade förstås oråd och försökte smita förbi henne. Men hon är van vid sånt så hon stoppade mig.

Jag kom ingenstans och innan jag visste jamet av HADE HON STUCKIT MIG I PÄLSEN!

Jag hoppas jag kommer överleva, men om jag inte hörs mer så vet ni varför.

Nu måste jag försöka trösta mig *snyft, snyft*.

20 kommentarer:

  1. Du ÖVERLEVER, det är vi helt säkra på! Det var säkert bra en vanlig vaccination du fick och det brukar gå jättefort ;-)

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, hoppas du har rätt!

      Radera
  2. Stackars, stackars dig Rosita! Du har våra fulla sympatier! Det är jamarhemskt att få stick i pälsen så där.
    *tröstnosbuffar och tasskramar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst är det hemskt! Tack för att ni förstår.

      Radera
  3. Stackars liten du överlever, men läskigt är det. Har du fått något godis efteråt?

    Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, jam, jag fick faktiskt lite godis efteråt.

      Radera
  4. Oj så läskigt. Vi är säkra på att det går bra eftersom det är en snäll Vettis, gissar som de andra på vaccination. Hoppas du fått massor med gottisar och gos efteråt. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, massor vill jag inte jama, men lite godis fick jag.

      Radera
  5. Söta vännen, vettisen har stuckit alla katterna hos oss i pälsen, många gånger. Alla mår prima och har inte tagit skada.
    Så det kommer gå finfint för dig också. Nu är du ju redo att flytta, när din människa kommer.
    /ÄnglaPelles, Majas, Klemens och Gummans matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄnglaPelles, Majas, Klemens och Gummans matte, så ni tror jag överlever?

      Radera
  6. Käraste lilla gumman, jag kan lova dig att man överlever stick i pälsen! Om någon vill sticka ihjäl en, sticker de i tassen - inte i pälsen. Och inte ens alla stick i tassen är dödliga, det vet jam för mig sticker de i tassen varannan månad just nu. Det gör ont, men går över. Men jam hoppas verkligen att blogghjälpen öser godis över dig som tröst!

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, öser vill jag inte jama, men jag fick lite godis i alla fall. Stackars dig som får stick i tassen.

      Radera
  7. Oj, lite otäckt när du inte visste vad som skulle ske, hade du vetat om det hade du inte blivit så rädd.
    Men du överlever, det kan jag garantera dig.
    Hoppas att du får godis som plåster på såren ikväll.
    Min vettis är otrolig, han känner o klämmer runt på mig samtidigt som han sticker mig i nacken o jag märker ingenting.
    Första gången märkte inte husse det heller så han frågade om inte jag skulle få min spruta o då svarade vettis att det är redan klart.
    Tror du min husse kände sig dum?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, om du garanterar börjar jag hoppas lite. Vår vettis är också jätteduktig, men nåt kände jag och sen såg jag den STOOORA sprutan och det var då jag blev rädd.

      Radera
  8. Jamarns vad du skrämde oss när vi läste den första raden men sen förstod vi vad som var på gång. Räkan e alegrisk? mot vaccination, på riktigt, så han slipper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, undrar om jag också är allergisk?

      Radera
  9. Ojoj jag blev ju riktigt orolig! Jag vet att hon stack dig i pälsen bara för att göra något bra. Vet inte vad du fick för spruta. Men jag hoppas obligatoriskt godis ingick efteråt.
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, lite godis fick jag. Blogghjälpen påstod att det var vaccination - men jag undrar allt...

      Radera
  10. Hujam, så läskigt!! *ryser* Men du, vi tror att det onda sticket kan ha det goda med sig att du inte så lätt blir sjuk. Och det är ju trots allt bättre att ha ont en liten stund än att blir jättesjuk, kanske väldigt länge!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, jo, är det på det viset är det ju bra, men läskigt var det!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...