tisdag 27 oktober 2015

Katten Daisy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daisy på Södertälje Katthem.

Som ni som följt min berättelse vet, fick jag komma in i ett hus där det bodde andra katter. Jag fick sova i ett eget rum.

Nästa dag kom människorna in och blixtrade på mig. Sen åkte de omkring i ett stort område och satte upp lappar med bild på mig och undrade om ingen saknade mig. De efterlyste min ägare på alla möjliga sätt. Men ingen saknade mig.

Det kändes konstigt  att de här människorna brydde sig mer om  mig än mina egna människor. Det gjorde mig ledsen på ett sätt, men väldigt glad och tacksam att de här människorna ansträngde sig.

När det gått en tid hörde jag att de diskuterade hur de skulle göra. De kunde inte behålla mig, för de hade flera katter själva redan. Men de ville heller inte släppa ut mig, både eftersom jag börjat löpa igen och för att de ville att jag skulle få det bra.

Då ringde de till katthemmet och berättade hur det var och undrade om det kunde finnas en plats för mig.

11 kommentarer:

  1. Det låter som du verkligen hittat bra människor att ta in hos. De "egna" var ju inte mycket att ha, tyvärr. Nu är det nästan så jag känner på mig att det kommer ordna sig. Hoppas jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä mina "egna" människor var verkligen botten.

      Radera
  2. Du lyckades pricka in helt rätt människor att bosätta dig hos (även om det var under trappen från början).
    Som katt respekterar man dessa tvåbeningarna.
    Jamar som Gustav, det känns som en nystart för dig snart.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är en otrolig lycka för en utkastad katt att hitta en annan människor som bryr sig.

      Radera
  3. Åh du valde verkligen rätt hus att "flytta " in. Så skönt att du fick komma in i värmen och känna trygghet. Jamar som Gustav, dina egna människor var ju inte något och ha. Följer fortsättningen med nosdarr och näsdukar. Nu hoppas vi att det bara kan bli ännu bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, om man inte varit hemlös förstår man nog inte hur skönt det är att få komma in i värmen.

      Radera
  4. Vilken tur att du valde d huset m vettiga människor.
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, ja, det var nog den största tu jag haft hittills i mitt liv.

      Radera
  5. Himla tur att du valde ett hus med människor som såg och brydde sig. Måste varit underbart att komma in i värmen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag njöt som bara den. Ingen som inte haft ett hem kan förstå hur skönt det var.

      Radera
  6. Jamar igen att det var allt bra tur att du valde rätt hus , Daisy !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...