torsdag 15 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Som genom ett under har jag överlevt gårdagens  pälsstick! Det trodde jag aldrig.

Tror jag klarade det hela eftersom jag fick lite godis av blogghjälpen efter sticket. Annars vet jag inte hur det gått.

Idag har jag också fått godis, som tack för att jag tog tass om öppet hus. Men sen hände nåt konstigt. Jag buffade på blogghjälpen och vände svansen till henne. Då tog hon tag om min framben och lyfte mig lite grann!

Jösses, så rädd jag blev. Fast sen gjorde hon om det, men släppte mig nästan meddetsamma. Då var det inte så läskigt längre. Fast jag undrar vad hon håller på med?

8 kommentarer:

  1. Helt klart var det tack vare godiset som du överlevde natten.
    Snart tror jag att du blir upplyft o sitter på blogghjälpens axel o myser.
    Jag brukar nafsa lite i min mattes hår när jag sitter på hennes axel.
    Måste ju se till att hon luktar som mig, päls som päls.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jo, nog var det tack vare godiset. Men sitta på axeln? Vågar man det?

      Radera
  2. Vad bra att du fixade det där stickandet, helt klart värt en massa gottisar. Tror att Blogghjälpen håller på med en liten luring men att du kommer att uppskatta det snart! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, uppskatta?? Nä, nu måste jag nog fundera lite...

      Radera
  3. Hon är bra klurig, Blogghjälpen ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, men tror du hon är farlig?

      Radera
  4. Självklart var det godiset som gjorde att du överlevde!
    Vilken luring blogghjälpen är, men vi kan inte förstå vad hon skall med dina framben till, hon har ju egna ben att gå med. Konstigt! Du får jama om hon gör något mer konstigt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, fast det verkade inte som om hon skulle låna mina framben för att gå med dom. Det verkar väldigt mystiskt!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...