lördag 17 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Puh, nu är äntligen medlemsmötet avklarat. Det bästa med det mötet är att det hålla alldeles utanför våra burar, så jag kunde kontrollera varenda ord som sas.

Eftersom blogghjälpen höll sig till det jag sagt att hon skulle säga gick det bra. Alla medlemmar var snälla och verkade nöjda. Sen hade en av våra snälla tjejer bakat godis, en annan hade fixat med kaffe och tevatten o s v. Jag kunde med andra jam ta det lite lugnt.

Alldeles innan mötet bytte jag bur! jag fick flytta in till min granne, Ulrika. Hon är lite blyg, men jag tror vi kommer komma bra överens.

Efter mötet kom blogghjälpen in och lekte med oss. På bilden ser ni när jag leker med blogghjälpen. Efter en stund kom Ulrika också in och lekte. Jag tror vi kommer få kul ihop.

10 kommentarer:

  1. Låter finfint!
    men då var du mitt i packningen inför flytten när matte hälsade på dig före mötet. Fast hon sa att du tog dig tid att gosa henne också, tack för det(hon blir så glad då)
    /Klemens, fd skyggis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klemens, klart jag tar mig tid att gosa med din matte. Hon är så snäll.

      Radera
  2. Vad kul med en ny kompis! Vi håller tassarna för att ni skall trivas tillsammans, allt blir ju så mycket roligare med någon man trivs ihop med.
    Skönt att blogghjälpen skötte sig, hon vågade väl inte annat när ni kunde höra allt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, när blogghjälpen visste att hon hade iakttagare på nära håll!

      Radera
  3. ååh vad glad jag blir när jag ser och läser att du kan leka lite.
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, jag kan göra en massa saker!

      Radera
  4. Så roligt att du fått en ny burkompis, och det verkar ju vara en som är försiktigare av sig.
    Kommer säkert att bli jamar bra för dig och även för henne.
    Det är väl skoj att leka med blogghjälpen?
    Spön med vippor är mest kul tycker jag.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam tycker också mest om spön med vippor. Vi ska nog leka lite varje dag.

      Radera
  5. Skönt att mötet gick bra! Spinnande med ny kompis, blir nog bra, då kan ni bli lite tuffa tillsammans! Du ser ut att ha kul! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, jag kanske blir jettetuff?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...