måndag 8 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag hade jag tänkt att ta det lite lugnt, men sen kom ju blogghjälpen och berättade att det ska vara ett möte med  de som har hand om huset vi bor i i morgon, så då var det bara att börja jobba igen.

Jag jamade om allt som hon skulle ta upp med honom. Efter en stund kom blogghjälpen med godis. Rätt godis!

Sen är jag upprörd över en sak.

TV4 kommer i början av nästa år sända en serie om Djurambulansen i Skåne.  De håller på att spela in programmet nu.

Bland No-kill-katthemmen, av vilka jag har turen att bo på ett, har de ett mycket dåligt rykte av flera skäl. Främst för att det avlivar katter på löpande band. De tjänar nämligen pengar på det. De har till och med egna förbränningsugnar *darrar i hela kroppen* och för varje katt de avlivar och bränner får de pengar. Era skattepengar!

Tycker det är skamligt av TV4 att göra ett program där sanningen döljs så medvetet.

5 kommentarer:

  1. Men fyjam så hemsk om Djurambulansen! Ambulanser tror man ju är till för att hjälpa så fort som möjligt? Nu får jag skämmas för mitt landskap.

    SvaraRadera
  2. Näe! Fy så otäckt med såna djurambulans. Hur kan man göra så mot oss katter?? *morrhårsdarr*

    SvaraRadera
  3. Maja och jag tycker att du ska protasstera till TVn. Så kan de väl inte göra! Man får inte luras

    SvaraRadera
  4. Å fy, så hemskt!!! Finns det ingen som kan stoppa inspelningarna?

    SvaraRadera
  5. Ta betalt för att döda katter? Så får man bara inte göra! *stampar med tassarna*
    Fyjam, nu kommer vi drömma mardrömmar allihopa här hemma *morrhårsdarr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...