tisdag 23 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu har vi planerat klart inför julhelgen.

Blogghjälpen var här på förmiddagen och gav oss lite godis. Alla katter fick. Om man lägger ihop allt som alla fick skulle det bli lagom till EN katt. Då försår ni hur lite vi får?

Nåjam, vi får ju vanlig mat också som tur är.

Julafton kommer se ut så här. Morgonpatrullen kommer som vanligt. Kanske, kanske kan det bli nåt extra godis där, det vet vi inte än. Vi 3-tiden kommer kvällspatrullen. De har med sig julmat och jag tror att vi får smaka.

Vi kommer inte ha nån tomte här.  Vi äldre katter tror inte på honom och kattungarna kan bli rädda. Det kommer nog bli mysigt ändå. Den enda julklapp vi vill ha är ett för-alltid-hem där snälla människor tar hand om oss!

8 kommentarer:

  1. En mysig julafton med några goda smakbitar å gottisar från em patrullen önskar vi er! Jag längtar tills jag vaknar i morgon bitti till min allra första julafton, såååå spinnande! Buffisar från Cornelia. Sven, Räkan å Lucia sänder också många buffisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, det kommer bli jamar kul att fira första julaftonen ska du se. Ni kommer ha det jättemysigt tror jag.

      Radera
  2. Det låter ju lovande att ni fick litet godis idag, dan före dan! Då bara MÅSTE det bli något i morgon också, när det är självaste julafton!?
    Och åh, så jag håller tassarna för ett eget hem åt dig, även om det inte blev den här julen. Tills det blir verklighet har du ju fullt upp med allt ansvar där du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag kommer jobba här så länge jag är kvar. Det har jag lovat blogghjälpen!

      Radera
  3. Hoppas ni får en riktigt mysig kulafton med massor av gottisar. Sen håller vi tassarna hårt för att ni alla får fira nästa julafton i ert eget hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi hoppas också vi firar nästa jul i ett eget hem!

      Radera
  4. Önskar er en god julafton med extra gottisar och egna hemma till alla Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, god julafton till er också!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...