lördag 8 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Jag har börjat studera!  Jag ska bli ornipå... ornikol... äh jag ska bli expert på pippin. Det finns jamarmånga här utanför fönstret i vårt jourhem och jag håller på att kattalogisera varenda en. Har fått låna en bok av jourmatte, så jag kan slå upp vad pippina heter.

När blogghjälpen var här i förmiddags tror jag hon blev rätt imponerad av mina kunskaper om pippin. Tror hon blev rätt avensjuk också, för hon kan ju ingenting om pippin. Heller.

Gloria låg under överkastet på sängen, men lät sig klappas. Både hon och jag fick LITE godis. Eftersom Gloria inte åt upp sitt medetsamma gick jag in under överlastet och hjälpte henne, så det inte skkulle ligga och bli gammalt. Jag är rätt noga med att godis ska vara färskt.

13 kommentarer:

  1. Bra att kunna skilja på pippisarna, du får markera de godaste med en stjärna ;-)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tänkte göra det, men jourmatte tycker inte om att man "kladdar" i hennes bok.

      Radera
  2. Visst är det spinnande att spana på pippisar? Jag tog en intensivkurs inom pippilogi för flera år sedan när jag var ute på promenad med husse. Jag lärde mig namnen på sjuttielva olika pippisar på en timme. Husse påstår helt fräckt, att jag räknade samma pippi hundra gånger. *fnyser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, sjuttielva pippisaar på en timme! Det var inte dåligt. Själv har jag bar akommit upp i trettinitton.

      Radera
  3. Visst är det intressant hur många olika det finns och alla verkar lika hmmm intressanta att studera närmare, ju närmare desto bättre skulle vi vilja jama.
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag skulle så klart behöva studer dem ännu närmare, men det får vänta tills jag får ett eget hem.

      Radera
  4. Jag gillar också att spana på jåglarna , här hemma finns det rätt många att titta på nu när min matte o husse matar dom.
    Tur att du åt upp godiset så att Gloria inte behövde äta gammalt godis sen :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, som du förstår tycker jag det är viktigt att godis är färskt.

      Radera
  5. Va' roligt att du har blivit en pippiskådare!! Vi spanar också jätte mycket varje dag från vårat favoritfönster! Hoppas att sötGloria också snart blir fågelskådare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, visst är det kul? Gloria har ännu inte visat nåt intresser för pippiskåderi, men det kanske kommer.

      Radera
  6. Det där jourhemmet låter bättre och bättre... vilken service att ha rätt litteratur tillgänglig för dina viktiga studier! Det får bli något för alla jourhem - och djurhem! - att ta efter, tycker vi. Att bli jåglo... eh, pippilog låter jamarbra, för jåglar finns det massor av och ju bättre man kan dem desto... eh, ja, du vet och det är nog bäst att jag inte skriver ut det, för tvåbeningar är så känsliga av sig. Lycka till, hur som jam!

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, det är ett toppenjourhem vi bor i! Jag försåt precis vad du menar.

      Radera
    2. mjau, vi jamade här från våran mjaufån nyss, men det verkar inte fungera det vi jamar :( ;( suckjam vet inte varför? så därför tassade vi in här på datorn istället, verkar inte fungera hos ngn hos våra missevänner av ngn anledning :(
      vi jamade ungefär så h är.
      Vi ser aldrig några pippisar här där vi bor, så vi vet inte hur dom fungerar?
      Flyger dom nära där ni bor, eller mjau hur beter dom sig?

      Tass tass

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...