tisdag 11 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Har ni sett vilken fin klöspelare vi fått?

Tänk att våra jourföräldrar är så snälla. Jag har länge önskat mig en sån här, och nu har jag fått en. Eller fått låna i alla fall.

Så ska jag berätta att Gloria har låtit jourhusse klappa sig! Igår när jourmatte och jourhusse kom hem var hon med mig framme vid dörren. I vanliga fall försvann Gloria då, men igår satt hon kvar och väntade tillsammans med mig. Och tänk att både jourmatte och jourhusse fick klappa henne.

Jag blir riktigt stolt över henne.

Sen ska jag berätta att vi fått hjälp av "Marie" som hjälpt oss att sätta upp vår annons på massa ställen. Vi är så tacksamma för all hjälp vi får. Kanske kan du också sätta upp några affischer, tala med några du känner eller göra nåt annat för att vi ska få ett alldeles eget hem? Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få!




9 kommentarer:

  1. Wow, vilken klöspelare! Nästan lika fin som min klöstall där ute! Och vad härligt att Gloria börjar bli så modig! Allt blir ju så mycket roligare för henne själv då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag tror Gloria börjar upptäcka att det är roligare att vara lite tuff jämfört med att vara rädd.

      Radera
  2. Jag gick idag förbi ICA Solbo, där jag satt upp en av annonserna utanför affären. Såg att någon hade tagit bort den! Jag blev så ledsen. När jag stod och tittade på den tomma platsen kom jag plötsligt ihåg att jag i somras läste att katter blivit beskjutna i villaområdet där bakom. Jag hade ingen tanke på att kattplågare skulle sabotera annonserna. Jag tycker det är så lågt och fult gjort. Får hoppas att de andra annonserna får sitta kvar.
    Har man satt upp de fina affischerna är det kanske bra att kunna kolla upp att de får vara kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, ynkligt att göra så. Jag har sett att det sitter en kvar ii Vårsta i alla fall. Jag satte själv upp en får några veckor där, och där är folk snälla som lägger kattmat i tunnan utanför kassaran. Vi får kämpa vidare för Gloria och Stellan!

      Radera
  3. Visst är det toppen med en klöspelare! Gloria blir bara modigare och modigare, det är så kul att läsa om hur fort det går! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tycker också det är kul att se att min tjej håller på att blir en orädd tjej!

      Radera
  4. Vilen fin klöspelare, så enkel och stram och smakfull i designen. Vi kanske kan skriva om er i vår blogg nästa vecka, om blogghjälpen vill kan hon höra av sig till matte. Matte är på konferens torsdag, fredag, så det går tyvärr inte den här veckan.
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, visst är den fin? Och så funktionell! Vad snällt om ni vill hjälpa oss. Alla försök att skaffa oss ett kanonhem är bra!

      Radera
  5. Behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få ett lån? Har du försökt att få någon form av lån? sedan tillämpa nu? (rodrigoluliloanfirm@yahoo.com) om du vill få en prisvärd lån. Lån erbjuds här på en mycket låg ränta på 3%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...