fredag 14 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu måste jag ta fram den här gamla bilden igen. Den känns väldigt, väldigt gammal och avlägsen. Den visar när vi fick godis på katthemmet. Det var ju evigheter sen.

I julas erbjöd Dreamies (kattgodis) några katthem, däribland Södertälje Katthem, att skicka in bilder på katter som behövde hem och berätta lite om dem. Gloria och jag var med en av dagarna.

Som tack har vi nu fått flera lådor med Dreamies.

Eftersom vi var med och möjliggjorde att vi fick de här lådorna, hade man ju väntat sig att blogghjälpen skulle lasta brummisen full och köra flera lådor till oss här i jourhemmet. Tror ni hon gjort det? Nä! Just det. Vi har inte sett röken av hennes brummis på flera dagar!

Skandal är bara förjamet.

10 kommentarer:

  1. Lugn och fin! jag vet var matte lagt vårt godis. Vi delar!
    Tror de andra katterna också vill ha, de som är kvar på katthemmet, då kan bloghjälpens förråd vara bra att ha. Dessutom tror jag mig ha hört talas om ett besök nu snart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, vad snäll du är! Jag ska ändå jama till blogghjälpen att hon tar med sig lite godis åt oss alla!

      Radera
  2. Ni får säkert lite av gottiset :)

    =^.^=

    Hjärtenosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja LITE får vi nog, men vi vill ha mer!

      Radera
  3. Flera lådor med dreamisar? *stooora ögon*
    Nog borde blogghjälpen komma med en av lådorna till er! Tänk att få en hel låda.... *dregglar*
    Nu får dina kompisar på katthemmet se till att lura av blogghjälpen några påsar minst så de kan ha dreamisparty i helgen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag ska göra vad jag kan för att få blogghjälpen att vara lite generös med Dreamisar, men du vet ju hur hon är...

      Radera
  4. vi tycker det var bra av Dreamis, vi gillade varjde dag och såg till att flera gjorde det. Självklart behöver ni få flera påsar, de är ju era! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är det våra påsar! Jama det till blogghjälpen!

      Radera
  5. Jag börjar tvivla på att vi någonsin kommer få ordning på godistilldelandet? Hur kan något så enkelt vara så omöjligt att få till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det måste ha med tvåbeningarnas begränsade hjärnkapacitet att göra. Nån annan förklaring kan jag inte se.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...