måndag 17 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu måste jag vila lite. Har jobbat med styrelsemötet som blogghjälpen haft idag.  Det är väldigt svårt att få henne att fokusera på det som är viktigt.

Hon svamlar om årsredovisningar och sånt där på mötet istället för att berätta om godiset som vi fått till katthemmet och som ska delas ut SKYNDSAMT till ALLA katter (särskilt de i ett speciellt jourhem). Hur ska man få henne att förstå vad som är viktigt?


11 kommentarer:

  1. Situationen är sannerligen allvarlig, det injamar jag fullständigt med! Tog mig en titt i mattes pärm från styrelsemötena i Djurskyddet Kristinehamn (som driver djurhemmet i Kristinehamn och har ansvar för bl.a. godisbehövande katter) och tro mig, där finns inte ett enda papper om godisutdelningar!!! Bara siffror och trist prat om allt möjligt annat. Detta måste upp på någons agenda snarast möjligt så att alla som sitter i styrelser får klart för sig att de missbrukar sin makt å det grövsta...

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, bra jamat! Missbruka är vad de ägnar sig åt! Vi måstenog själva ta plats i våra styrelser.

      Radera
  2. Såna arbetsuppgifter är nästan övermäktiga, förstår så väl att återhämtning är av nöden nu! Jag tror faktiskt det är något fel i trådarna i de tvåbentas skallar, eftersom de mest enkla saker inte kan uppfattas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tror du det beror på fel i trådarna? Ju mer jag tänker på det, desto mer sannolikt verkar det. Huvet på spiken som vanligt.

      Radera
  3. Typiskt 2-benta att inte göra rätt prioriteringar !!
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä de vet inte ens vad prioritering betyder! I alla fall inte blogghjälpen.

      Radera
  4. Tyvärr verkar alla tvåbeningar ha den där bristen verkar det som, jag börjar undra om det är något medfött fel de har. Jam menar, varenda katt vet ju hur viktigt godiset är.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst, varenda katt vet det, men inte en enda tvåbening verkar det som. Mystiskt.

      Radera
  5. Ibland gör tvåbeningar de mest underliga prioriteringar. Klart godiset borde stå först på dagordningen! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, vi katter är rörande överens i godisfrågan. På nåt sätt måste vi bara få tvåbeningarna att förstå!

      Radera
  6. Alltså, suckjam... NÄR ska tvåbeningarna lära sig förstå vad som är viktigt här i livet? Hoppas blogghjälpen snart kommer på bättre tankar - det vill jama godistankar! *slickar sig om nosen*
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...