fredag 28 februari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har det varit mest spaning, eftersom jourmatte jobbat. Hoppas det blir lite bus och gos när hon kommer hem. Det brukar det bli.

I helgen hoppas vi blogghjälpen kommer på besök och att hon har MASSOR med godis med sig. Jag vet att det finns på katthemmet. Det är bara en transportfråga och en fråga om lite god vilja från blogghjälpens sida. Nu får vi verkligen se vad hon går för!

Sen har det kommit en ny sida på Facebook som heter Bortsprungen katt  . Ju fler såna sidor som finns desto större chans att åter få sin katt som sprungit bort. Och givetvis gäller som vanligt - att man ska ID-märka och registrera sin katt! 

10 kommentarer:

  1. Hej Stellan, själv har jag fått arbeta intensivt idag. Var tvungen att hjälpa matte i tvättstugan, det var rätt kul. Sen gick vi ut i sele, usch så pinsamt det är, speciellt som jag träffade en annan katt idag och den fick minsann springa lös, orättvist! Matte säger att jag nog är en sån där katt som skulle springa vilse, så tur att den där sidan finns! Mitt favvogodis är Whiskas anti hair ball, hoppas du och Gloria får massor av godis imorgon, många jamar från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, vad snällt av dig att hjälpa matte i tvättstugan. Vi vet ju att de behöver allt hjälp de kan får med ALLT. Kanske bättre att vara ute i sele i alla fall, än att springa vilse?

      Radera
  2. Gissar att det handlar mer om god vilja än transportlogistik? Min erfarenhet jamar att godistilldelarviljan är enormt underutvecklad hos alla tvåbeningar!
    Vad bra med en sida för bortsprungna katter. Allt som kan underlätta för katter och deras människor att hitta varandra igen är ju toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, precis vad jag misstänker! Det är helt och hållet en fråga om GOD vilja.

      Radera
  3. Hejsan , Stellan !
    Tror säkert att det blir både bus och gos när er jourmatte kommer hem :)
    Håller tassarna för att den "hopplösa" Blogghjälpen tar med sig riktigt MYCKET godis när hon besöker er i helgen !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja jourmatte kan man lita på, men blogghjälpen...

      Radera
  4. Vi håller tassarna för att blogghjälpen har massor av godis med sig, vi har nämligen hört att man får plats med en kattiljon gottispåsar i en brummis.
    Hoppas Gloria vågar vara framme och busa med blogghjälpen i helgen, vi tor hon skulle bli jamarglad då.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, DET ska jag jama till blogghjälpen! En kattlijon påsar är minsann det minsta hon ska ha med sig.

      Radera
  5. Hoppas ni får en mysig helg med besök och även lite spaning - spaning så här års börjar bli spännande, många nya ljud å så när den därvåren närmar sig. Vi spanar för fullt från vår innätade uteplats!!
    Tasskram/Sven å lillRäkan (Hallå - jag e inte liten längre - jag e ju 8 månader STOR nu!/Räkan)
    Ps.Transporten av gottisarna kan väl inte vara något problem, det är väl bara för blogghjälpen att lassa in i bilen, hihihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, spaningsarbetet har helt klart intensifierats nu. Det är fullt upp hela tiden. Och lillRäkan - är du hela 8 månader? Då får man nog börja kalla dig för bara Räkan nu? Hoppas godistransportfrågan löser sig. Men man vet aldrig med blogghjälpen *suck*.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...