fredag 7 juni 2013

Katten, Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

 Jahajam, då har blogghjälpen kommit hem igen. För en gångs skull hade hon ett giltigt skäl att åka bort. Hon skulle hälsa på Gallematte hos Klosterkatterna. Gammelmatte hade nämligen fyllt år och det ska naturligtvis firas.

Tyvärr var inte Assar, en av deras sju katter, med på fiirandet, för han har smitit iväg på nät annat håll. Vi är alla oroliga för honom, precis som vi är för alla katter som smiter ut när de inte är vana att vara ute.

Alla firade Gammelmatte jamarmycket ändå, men det är klart att alla saknade Assar ändå.

Nu hoppas vi att han snart kommer hem. Jag har haft en hel del telekattisk kontakt med honom och jamat att han måste gå hem GENAST, men han är lite busig, så han har inte lytt mig ännu. Men jag tror han gör det snart.   

6 kommentarer:

  1. Vi försöker tillsammans med telekatti att få honom att gå hem igen. Genast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, tror vi måste jobba på ett tag till. Vi ger oss inte förrän han är hemma!

      Radera
  2. Här hoppas vi också att Assar går hem snart, det hade varit den allra bästaste födelsedagspresenten gammelmatte kunde fått.
    Skönt att vi vet att han och alla andra katter som är vilse slipper frysa i alla fall.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst hade det varit bästa presenten, men jag hoppas hon snart får den i efterskott.

      Radera
  3. Jag försöker också med telekatti härifrån, så det blir alldeles fullt med såna där vågor i luften. Hoppas det hjälper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tror också det hjälper och ju fler håll som telekattin kommer ifrån - desto bättre.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...