onsdag 19 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft en funderardag igen. Det har jag lite då och då. Jag tror det är bra att ha såna dagar ibland.

När det kommer besökare hit som skänker pengar till katthemmet brukar vi tacka dem, inte bara genom de tackbrev vi skickar varje månad till de som skänker pengar till oss, utan muntligen när de är på plats.

Ofta säger givarna nåt i stil med "asch, jag ger ju bara några hundralappar".

Då brukar vi jama om för dem att de inte förstår hur mycket varje krona betyder för ett katthem.  Oavsett hur lite eller mycket man skänker, så gör det nytta. Och vet ni mer? Vi slösar inte en massa pengar på administration på katthemmet. De pengar vi får in går till att göra livet bra för oss katter. De går till kattsand, mat, vettisar och annat som är nödvändigt på ett katthem.

Tänk på det, ni alla kattvänner!

4 kommentarer:

  1. Många bäckar små, brukar man ju jama. Vi vet av erfarenhet att alla bidrag, jättestora som jättesmå, är ovärderliga. Vi minns vår Snuffe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja Snuffe var ett exempel på att alla bidrag betyder nåt. Tänk att han lever kvar i så mångas minne tack vare sin fina fond.

      Radera
  2. Klart det behövs många pengar till allt nödvändigt! Jag skulle önska att jag hade en stor säck med guldmynt att dela ut till alla katthem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tänk om många hade en stor säck med guldmynt att dela ut till katthemmen. Men du är ju generös mot oss trots att du inte har nån stor guldsäck! Vi är så tackamma för de bidrag vi får från dig och andra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...