söndag 13 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Jag har bara ägnat mig åt att  administrera allt inför det.

På nya katthemmet jobbas det för fullt. Idag har det hänt en hel del igen, och i veckan kommer ännu mer saker på plats. Jag har ständig kontakt med chefssnickare Christer, så alla kan vara lugna.

I morgon kommer nog min matte och husse hit. Det kommer bli gos, med andra ord. Jag ska lägga mig tidigt så jag är i god form när de kommer. Det tycker jag de är värda!

Förresten så kan inte blogghjälpen lägga in bloggen på Facebooksidan "Nya Södertälje Katthem". Vet inte vad som är fel, men det fungerar inte. Om nån har nåt tips, skicka det till mig i en kommentar så ska jag informera blogghjälpen.

10 kommentarer:

  1. Mysigt med matte och hussegos! Förstår att du längtar! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag gör. Men vi letar fortfarande bostad.

      Radera
  2. Mjau, går det inte att länka *Nya Södertälje katthem* där i kommentarsrutan, det är väl där man även kan sätta in länk till ngt, matte har för sig det iaf där på FB. kanske ni har testat så?
    Jamars roligt att din matte och husse ska komma på besök iaf och hoppas du kan komma hem till dom och ta tass om dom.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, nä det är jätteknäppt att det inte går att länka. Vi för länka till Södertälje Katthem istället.

      Radera
  3. Känns tryggt att det är du som håller i öppet hus så det är ordning på det hela.
    Härligt med gos från matte och husse. Har de hittat någon lght än? Hoppas de gör det BUMS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, det är nog tur att jag tar tass om öppet hus. Men nån bostad har vi inte hittat ännu.

      Radera
  4. Skönt att höra att du har direktkontakt med snickaren, för då har du ju liksom full koll på läget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, som du vet kan man ju inte släppa något till tvåbeningar. Då blir det bara pannkaka av allt.

      Radera
  5. Mjausingen vad mysigt med matte och hussegos! Hoppas de stannar länge! Jamarbra att du har kontakt med Christer, då kan vi sova lugnt och veta att det kommer bli purrfekt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, Christer och jag är jamarkompisar. Vi jobbar jättebra ihop.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...