lördag 12 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det hänt mycket på nya katthemmet. Blogghjälpen har lagt ut lite bilder på vår hemsida, men ibland tar det lite tid innan det uppdateras.

På "gamla katthemmet" har det varit lugnt.  Snälla människor har hjälpt oss, som de brukar. Vad skulle vi stackars katter göra utan dem? Dö?  Ja, så hemskt är kanske alternativet. Det vill jag inte tänka på.

Det händer mycket på nya katthemmet. Men jag är lite orolig inför morgondagen. Jag har nämligen hört att elementen ska målas. AV BLOGGHJÄLPEN! Ja, ni förstår ju?

Nu hoppas jag att Christer håller ordentlig koll på henne i morgon så hon inte förstör hela nya katthemmet!

12 kommentarer:

  1. Du kan nog vara lugn, matte säger att Blogghjälpen visserligen kan verka förvirrad men under ytan finns en lugn och trygg individ som klarar det mesta. Och den där Christer är en kanonkille på att hålla ordning, se bara på min virrmatte han satt i arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att Christer är en kanonkille vet jag, men blogghjälpen...

      Radera
  2. Söta Fortuna! Tror nog Christer har stenkoll på Blogghjälpen och ger henne såna uppgifter som hon klarar! Härligt att det går bra med arbetet på nya katthemmet! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, är ni säkra på det? Hoppas ni har rätt.

      Radera
  3. Nej fyjam så otäckt om ni inte skulle fått flytta till ett nytt katthem. *ryser*
    Angående målandet, så kan jag hälsa att även min husse har målat element, när han var nio år. Det blev inget vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, Oj då, var han bara nio år? Blogghjälpen är ju betydligt äldre, men det blir nog inget vidare i alla fall.

      Radera
  4. Mjau, så jamars bra att de går bra på nya katthemmet, så det blir klart snart.
    Du få via mer bilder undan för undan sedan, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S det kommer fler bilder så småningom!

      Radera
  5. Tur att det finns nån 2-bening som ska hålla reda på Blogghjälpen när hon ska måla element nu när du inte har nån möjlighet att följa med till det nya katthemmet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja det är en evig tur. Jag skulle verkligen behöva vara där också!

      Radera
  6. Tur att Christer är där och håller koll på blogghjälpen när hon skall måla! Man ser på bilderna att han har bra koll på allt i det nya katthemmet, så det kommer gå bra tror vi. Och vi gissar att du har gett Christer bra instruktioner innan.
    Jamarns fin bild på dig idag!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart att Christer och jag har täta kontakter angående nya katthemmet. Hoppas bara att inte blogghjälpen hinner ställa till med nåt innan Christer hinner ingripa.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...