torsdag 24 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus. Det innebär alltid lite mer jobb för mig, både att förbereda och att kontrollera de som kommer. Det ingår i vaktmästarsysslan.

Blogghjälpen var inte här idag. Hon var på nya katthemmet och jobbade en stund istället. Där fanns både mina kompisar Christer och Patrik. Idag har Christer kopplat in avloppet. Det är jamarbra, för då kan vi göra oss av med vatten och annat flytande istället för att ha det in hinkar. Det är ju ganska jobbigt.

 I morgon ska jag jama med Christer om hur vi jobbar vidare i helgen. Det fodras mycket planering som ni förstår.

10 kommentarer:

  1. Du har verkligen tassarna fulla! Först öppet hus och ta tass om alla och sen planera för nya katthemmet. Skönt att ni har avlopp nu, det måste underlätta en hel del.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja tack vare Christers och min planering har vi avlopp nu. Det är jamarbra!

      Radera
  2. Förstår att du har mycket att ta tass om Fortuna med både besökare och bygget av det nya katthemmet !!
    Tror att du kommer att sova mycket gott inatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag sov jamarbra. Det gör jag nästan varje natt, men jag vaknar tidigt för det är mycket att göra på dagarna.

      Radera
  3. Det måste vara jamarmycket planering med att få till det bra för alla katterna på det nya stället. Men tänk vilken tur att det ändå blir ett nytt ställe! Det var rätt deppigt i början där ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja innan vi visste om vi skulle hitta nåt nytt katthem var det riktigt deppigt. Och innan vi visst om att Christer och alla andra snälla människor skulle hjälpa oss var det rejält darrigt kan jag jama.

      Radera
  4. Oj, vilken tur att du håller i allting. Tänkte skicka matte och husse till nya katthemmet någon dag i helgen. Matte har ju en hel arm i varje fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, vad snällt av dig att skicka matte och husse till nya katthemmet. Blogghjälpen kommer vara där på söndag. Kanske ses ni då?

      Radera
  5. Så bra att du har koll! Nu händer det verkligen mycket på nya katthemmet! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag vi bygger som bara den! Varje dag har det hänt nåt kul. Det vill säga om det är vi själva som planerat det. Om hyresvärden gjort det blir det inte alltid lika bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...