tisdag 14 augusti 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nu ska vi ha auktion, som jag lovat.

Det kanske inte är så lätt att se på bilderna hur sakerna ser ut i verkligheten, men jag ska berätta:

På bild nr 1, i Paket nr 1 finns: En kalender för 2012, muffinsformar i papper med amerikanska flaggan på, en bricka med kattmotiv, ett blockljus,  ett kattkort, ett fint förkläde som en av våra volontärer sytt och en anteckningsbok med katt på omslaget.


På bild nr 2, i Paket nr 2 finns: en kalender för 2012, Katten Sippos fina bok, en nalle, en bricka med kattmotiv, bollar att leka med, en kaffeskopa, en fin fodrad tygkasse som en av våra volontärer sytt (det är Musse-Piggbiler på) och ett förkläde som en av våra volontärer sytt.

Sen vet ju alla som varit med på mina auktioner tidigare att jag brukar auktionera ut en kattsonlig sak som jag valt med extra omsorg.

Jag tänkte att snart blir det ju mörkt och kallt på kvällarna. Då kan det vara bra med ett värmeljus, så det får bli Paket nr 3. Jag kommer också skicka med en tändsticka, men den behöver man inte bjuda extra för att få. Bjuder man på värmeljuset och vinner budgivningen så följer tändstickan med på köpet!

Den här auktionen har jag för att göra vad jag kan för att få in pengar till vårt nya katthem. Jag tänkte att man får bjuda fram till kl 24.00 på lördag kväll. Den som då lagt högsta budet vinner.

Oj vad spännande det här ska bli!



18 kommentarer:

  1. Åh, så många fina saker! Få se nu... vad ska vi bjuda på... *grubblar*
    Nu har vi bestämt oss: Vi bjuder 200 kronor för paket nummer ett!
    Fiffigt att tändstickan följer med på köpet i paket nr 3 :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, och vad kul att budgivningen startat!

      Radera
  2. Vi jamar som Gunilla och Frasse vilka fina paket du tassat ihop, det var svårt att bestämma sig. Men vi bjuder 150:- på paket 3.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var roligt att ni bjuder på mitt specialpaket.

      Radera
  3. Nu har jag tänkt....jag bjuder 500 kronor för paket 2.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, åh vad roligt. Spännande att se vem som som vinner.

      Radera
  4. Vi bjuder 250 kr för paket 1 :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina paket! Vi bjuder 350 kr för paket 1.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Många fina saker i paketen , Ninja !
    Det har du fixat bra :)
    Jag vänta lite med att buda , eftersom man ju har på lördag på sig :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det kan vara ett strategiskt klokt drag att avvakta.

      Radera
  7. Vi klosterkatter bjuder 50 kronor för ljuset och tändstickan! Sådana behöver vi många här i klostret...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu såg jag just att Frasse redan har bjudit högre på paket nr. 3... du kan inte tänka dig att göra ett likadant till? *fnissar busigt*

      Tass från Imma.

      Radera
    2. Kloserkatterna, jag kanske kan ordna nåt...

      Radera
  8. Ett anteckningsbok med en katt på låter ju toppen! Därför vill jag prova lyckan och bjuda 450 kr för paket nummer 1.

    Förresten - vilka fina förkläden! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Charlotte. Roligt att så många bjuder på mina paket.

      Radera
  9. Få se nu... vi bjuder 550 kr på paket 2. Jättekul med auktion! Kurr och burr.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...