tisdag 28 augusti 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har det varit ganska lugnt här. 

Blogghjälpen har ringt till husse. Han har berättat att hon som ska hjälpa honom att näta in balkongen är bortrest men att hon kommer att komma till honom på fredag för att ta mått på balkongen. Sen ska hon åka och köpa nät och förhoppningsvis kommer nätet att var på plats i helgen.

Så fort det är gjort kommer jag att flytta.

Hon berättade också att husse längtar jättemycket efter mig. Det känns väldigt bra, för jag längtar efter husse och mitt nya hem också.

Sen väntar jag på att Nea och Kasperian ska skicka sin adress till info@sodertaljekatthem.se så vi kan skicka deras auktionerpriser till dem!



16 kommentarer:

  1. Tänk att du ska behöva vänta så länge men det är ju bra att husse längtar efter dig och det ska ju vara säkert när du kommer hem. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco ja det är ju huvudsaken att jag inte gör mig illa det första jag gör i mitt hem.

      Radera
  2. Jag tror att både du och husse längtar lika mycket på att balkongen skall bli klar. Även om det är jobbigt att vänta så får du tänka på att ni har hela livet på er att lära känna varandra och gosa sen. Vi är så jamarglada för er skull!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det går ingen nöd på mig på katthemmet heller, så jag står ut med att vänta några dagar till.

      Radera
  3. Åh, tänk att det finns en husse som längtar efter dig! Som bara väntar på att bli omtasstagen! Tänk så härligt att ha något att längta till, både för dig och husse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det är en nästan overklig känsla!

      Radera
  4. Hoppas, hoppas att nätet kommer upp nästa helg, så att både du och husse slipper vänta längre på varandra!
    Tänk, så glada ni blir när ni äntligen får träffas på riktigt.
    Både jag och min matte och mina katter fattar hur det känns att gå där och längta!
    Och visst ska vi maila vår adress, nu på en gång, så att vi får hem vårt auktionsfynd, den där tändstickan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kasper, jag kan berätta att blogghjälpen skickat ert auktionsfynd till er idag.

      Radera
  5. Förstår att tiden kryyyyper fram nu! Men en liten trevlig grej är att om du är kvar på fredag så ses vi en sista gång innan du flyttar förhoppningsvis. För blogghjälpen fick väll mailet? Jag och syster kommer gärna dit en sväng på fredag om blogghjälpen är där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, jag är nog kvar på fredag när ni kommer. Vet ännu inte om blogghjälpen är här då, men kanske...

      Radera
  6. Men Ninja den dagen du flyttar hem, kommer vi att sakna dig, mjau. Du får tänka på oss andra katter då,*Fniss* Du har gjort mycket under denna tid du varit bloggkatt, mjau Du får säkert ett bra hem hos din husse, som du får ta tass om.
    Hoppas att ni kan börja blogga sedan, så vi får veta hur det går för dig sedan.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag kommer sakna er också. Men jag tror inte husse är så duktig på att blogga så vi får nog ha kontakt via blogghjälpen.

      Radera
  7. Det låter lovande att husse längtar efter dig. Men det skulle jag också göra om vi hade haft plats för dig. *buffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, alla kan inte ha plats för hur många katter som helst, det förstår jag. Vi är alla glada här att du tagit tass om Sippo och "vår" Tindra.

      Radera
  8. Så fantastiskt bra det låter att din husse längtar efter dig redan, vi hoppas att det är världens jamarbästaste hem du fått! :D

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linnsen, jag både hoppas och tror att det är världens jamarbästaste hem jag fått!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...