onsdag 15 augusti 2012

Katten Ninja på 'Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Som ni vet kör jag ju med auktion den här veckan. Igår glömde jag säga att INGEN behöver bjuda en enda krona på auktionen. Allt är så klart frivilligt. Jag tycker jamar mycket om alla mina bloggkkompisar oavsett om de är med i auktionen eller inte.

Så har det tillkommit ett paket. Klosterkatterna undrade om jag kunde göra ett likadant paket som Paket nr 3, för de ville bjuda 50 kronor på ett sånt paket. Nu har ju Alice redan bjudit på paket nr 3 så ett riktigt likadant paket kan jag ju inte göra men jag har beslutat att lägga till ett annat Paket nr 4, nämligen ett värmeljus UTAN TÄNDSTICKA! Hoppas att Klosterkatterna kan tänka sig att bjuda på det paketet istället? Det är ju nästan lik bra som paket nr 3.

Ställningen idag är:
Paket nr 1: Charlotte, 450 kronor
Paket nr 2; Gustav, 500 kronor
Paket nr 3: Alice, 150 kronor

Sen får vi se om nån bjuder på paket nr 4 också.

 Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nu ska vi ha auktion, som jag lovat.

Det kanske inte är så lätt att se på bilderna hur sakerna ser ut i verkligheten, men jag ska berätta:

På bild nr 1, i Paket nr 1 finns: En kalender för 2012, muffinsformar i papper med amerikanska flaggan på, en bricka med kattmotiv, ett blockljus,  ett kattkort, ett fint förkläde som en av våra volontärer sytt och en anteckningsbok med katt på omslaget.


På bild nr 2, i Paket nr 2 finns: en kalender för 2012, Katten Sippos fina bok, en nalle, en bricka med kattmotiv, bollar att leka med, en kaffeskopa, en fin fodrad tygkasse som en av våra volontärer sytt (det är Musse-Piggbiler på) och ett förkläde som en av våra volontärer sytt.

Sen vet ju alla som varit med på mina auktioner tidigare att jag brukar auktionera ut en kattsonlig sak som jag valt med extra omsorg.

Jag tänkte att snart blir det ju mörkt och kallt på kvällarna. Då kan det vara bra med ett värmeljus, så det får bli Paket nr 3. Jag kommer också skicka med en tändsticka, men den behöver man inte bjuda extra för att få. Bjuder man på värmeljuset och vinner budgivningen så följer tändstickan med på köpet!



 Det här är Paket nr 4: värmeljus utan tändsticka.

Den här auktionen har jag för att göra vad jag kan för att få in pengar till vårt nya katthem. Jag tänkte att man får bjuda fram till kl 24.00 på lördag kväll. Den som då lagt högsta

16 kommentarer:

  1. Hurra, jag leder! Undrar om mitt bud håller, för det finns ju andra spekulanter...

    Kattson - du skulle nog kunna göra auktioner oftare. Marknaden är ännu inte "mätt".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Charlotte, det kommer nog an på om Ninja hinner hålla fler auktioner, men vi tar till oss detta!

      Radera
  2. Väldigt bra idé det där med ljusen. Sånt behövs nu när det börjar bli mörkt och trist ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst behövs dem? Dessutom är det mysigt med värmeljus.

      Radera
  3. Oj vad spinnande det är med auktioner! Hoppas ni får ihop många kattringar nu när ni skall fixa nya lokalerna!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det behövs kattiljoner med pengar nu.

      Radera
  4. Det är spinnande med auktionen, och minst lika spinnande att få veta litet mer om den nya lokalen. Hoppas det blir klart snart så du kan jama litet om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det tar nog lite tid innan nya lokalen blir klar, men så fort vi satt igång ska vi ge lägesrapporter!

      Radera
  5. Vi bjuder 500 på paket 1.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Matte bjuder 200 på paket nr 3 för idag har matte sålt saker på loppor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle. jag kan nästan inte sitta still när jag ser hur många snälla kompisar vi har som vill bjuda på min auktion.

      Radera
  7. Då bjuder vi femtiolappen på paket nr. 4! *kuuurrrrr*
    Men ni andra, det är givetvis okej att bjuda över oss ifall ni vill det... pengarna går ju till katthemmet. Vi åker inte gräddfil här (även om det vore gott *slick om morrhåren*)!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, vad kul. Vi får se hur det går!

      Radera
  8. Åh jag ,jag avvaktar fortfarande med mitt bud :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, åh vad jag är nyfiken på vad du kommer fram till så småningom.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...