torsdag 23 augusti 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har jag  försökt ta det lugnt och börjat planera för framtiden. Blogghjälpen var här och tog en ny bild på mig. Hon kramade om mig jamarmycket och det var mysigt. Jag trampade som bara den med tassarna som jag brukar när jag blir smekt.

Det är flera som varit inne i min bur idag och sagt att de är jätteglada för min skull. Det känns bra.

Nu hoppas jag bara att det inte tar lång tid innan husses och min balkong blivit innätad. När det är gjort gäller det att börja planera vad jag ska ha med mig härifrån och packa allt. Det har ju blivit en del under tiden jag bott här.

Även om det nu börjar en ny fas i mitt liv så måste ju vardagssysslorna skötas. Idag har jag instruerat blogghjälpen vart hon ska skicka de paket som vunnit på auktionen. Hon har varit ganska duktig och snart ska nog alla ha fått sina paket.

Vi hörs nog inte i morgon för blogghjälpen ska åka till nåt godisland, till nåt som heter Visby. Där ska SVEKATT ha möte. För även om det löst sig för mig måste alla som kan jobba vidare för de katter som fortfarande har det svårt.


14 kommentarer:

  1. Håller tassarna för att det inte ska ta alltför lång tid att få balkongen innätad :)
    Låter spinnande att Blogghjälpen ksa åka till Godisland !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag hoppas det går jamarfort att få min balkong innätad.

      Radera
  2. Hoppas blogghjälpen tar med sig massor av gottis från godislandet. Det är bra att du tar det lite lugnt så nyheten om din husse jan sjunka in ordentligt. Vi håller tassarna för att det går fort att näta in balkongen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hoppas också hon har med sig mycket godis! Vad ska hon annars där att göra?

      Radera
  3. Jag tycker inte det ska ta så lång tid att näta in en balkong. Husse är nog angelägen om att du ska komma, så han får en ägare som tar hand om honom. Är Visby ett godisland? Undrar just vad blogghjälpen har med sig hem då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, Visby är inte ett godisland men det ligger i ett. Ska bli spännande att se vad hon har med sig!

      Radera
  4. Hoppas oxå att det inte dröjer allt för länge, innan du kan flytta hem till din husse. Han är säkert bra på att det ska vara ett kattsäkert hem, så du inte ramlar ut, om det är ngt högt hus du ska bo i, mjau

    Hoppas blogghjälpen tar med sig godis får det däringa Visby.
    Där har matte, lillmatte och hennes pappa varit för en del år sedan, jamars trevligt ställe

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag ska inte bå så högt, men man kan göra sig illa även om man trillar från ganska låga höjder!

      Radera
  5. Jama om att det blir spinnande tider för dig nu Ninja. Vi tror och hoppas att du kommer trivas jamarbra i ditt nya hem, även om vi kommer att sakna dig. *svanskram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag kommer sakna er också. Fast jag tror blogghjälpen kommer ha kontakt med husse för att höra hur det går för mig.

      Radera
  6. Tänk vad spinnande att komma hem, klok husse som tänker på din säkerhet. Vi kommer att sakna dig jättemycket men är så glada för din skull.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tror också att husse är en klok husse. Det känns tryggt, för jag vill ju inte flytta till nån som inte är rädd om mig.

      Radera
  7. Så oerhört goda nyheter! Vi blev så glada, när vi läste att Din Husse äntligen hade hittat till katthemmet och förstått att ni hörde ihop. Vi hoppas att allt går bra med innätningen av balkongen och att du snart får inspektera dina nya domäner. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus, jag är ganska ivrig att inspektera och kattifiera mitt hem. Hoppas det går fort med innätningen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...