onsdag 29 augusti 2012

Katten Ninja på SÖdertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

 Idag har jag hjälpt blogghjälpen med ett möte med styrelsen, för sista gången antagligen.

Det känns väldigt konstigt och samtidigt oroande. Hur ska hon klara sig utan mig?  Min efterföljare är ju smart, som alla katter, men behöver ju ändå lite tid att sätta sig in i alla stora frågor. Det är ju mycket på gång nu som ni vet. Nåjam, jag har sagt att hon får ringa till mig eller komma på besök om hon behöver hjälp. Jag vill ju att mina kompisar ska få det bra även om jag har fått ett hem.

Sen har jag läst tidningen idag också, precis som jag brukar. Det står en del om hundar, som övergivits och behöver nya hem i en av våra kvällstidningar. Det är bra, men varför står det ingen om oss katter? Jag kan slå vad om att det är betydligt fler katter än hundar som överges, även om varje övergivet djur är ett övergivet djur för mycket.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15303171.ab?teaser=true


6 kommentarer:

  1. Jam, det blir nog massor att hålla reda på för din efterföljare, men det blir ju också väldigt roliga saker. Och jag förmodar att du kommer ge många och goda råd på vägen. Tänk, snart är det kanske bara dagar kvar tills du får ett eget hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag delar med mig av allt jag lärt mig under min tid som bloggkatt. Jag tror det kommer gå ganska bra.

      Radera
  2. Förstår att det känns pirrigt inför flytten, men jag tror nog att din efterträdare klarar det hela galant. Jag tycker det låter jättebra att hon kan ringa dig om det skulle behövas. *hederstass*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det svåraste blir nog att hantera blogghjälpen, för hon behöver minsann läras ett och annat!

      Radera
  3. Klart att det känns konstigt och säkert lite pirrigt. Vi kommer att sakna dig jättemycket men det är underbart att du får komma hem. Din efterföljare kommer säkert att klara sig bra när de har dig att rådfråga.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag kommer sakna alla mina bloggkompisar också, fast jag kommer nog ha fullt upp med att uppfostra husse när jag kommer hem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...