söndag 9 maj 2010

Katterna Findus och Falaffel berättar



Hej, det är Falaffel och Findus på Södertälje Katthem.


När jag hade blivit klappad första gången den där dagen var jag ju ganska uppspelt och förvånad över att jag vågade. Findus tyckte det var jättejärvt gjort och sa att han aldrig skulle våga bli klappad. Jag kunde ju inte säga så mycket, eftersom jag hade tänkt precis som han, ända fram till för en liten stund sedan.

Nästa dag kom tjejen tillbaka. Då var jag på min vakt! Man kan aldrig ta för givet att människor är snälla två dagar i rad, tänkte jag. Men hon ville inte gå ut ur buren, utan stannade länge, länge och talade med oss. Vi satt i vårt hörn och tittade på henne. Till slut sträckte hon fram handen igen. Findus for iväg ögonblickligen, men jag blev sittande. Och blev klappad igen.

Det kändes väldigt konstigt. Plötsligt tyckte jag att det var nästan skönt att bli klappad. Jag hade ju sett hur mina kompisar i de andra burarna blev klappade och inte förstått varför de inte smet iväg när de kunde. Nu började jag förstå att det kanske inte var så himla farligt att bli klappad.

Mer i morgon

Falaffel

10 kommentarer:

  1. Maju på er fina missar,
    MAN måste ju försöka att *våga* lita liiiite iaf på dom däringa tvåbeningarna.
    Det har vi gjort och det har gått så bra.
    Alla är tyvärr inte lika snälla som vissa.
    Ibland har man liiite tur iaf, så vi hoppas att ni oxå får sådan fin tur att få flytta hem till ngn *vänlig* tvåbening.

    Tass på er båda två.
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Så bra att du vågade mera för det är ju jätteskönt att bli klappad! Hoppas att Findus också vågade när han såg dig. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ååå, vad vi blir glada av att läsa om när du börjar förstå att klapp och gos är mysigt. Vi håller tassarna för att Findus också blir lite nyfiken på tvåbeningarna. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jag blir alldeles varm i pälsen när jag läser. *spinner* Tänk så skönt det måste varit att blivit klappad istället för sparkad.

    SvaraRadera
  5. Hej. Vet ni hur det gått för Sotis i hans nya hem?

    SvaraRadera
  6. Hej Anonym. Vi hoppas också att vi får tur snart och att våra människor kommer och hittar oss.

    SvaraRadera
  7. Hej Dui och Deco. Ibland vinner man på att våga saker. SKa snart berätta hur det gått för Findus.

    SvaraRadera
  8. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det känns skönt att ha stöd från såna som er. Då vet man att man är på rätt väg liksom.

    SvaraRadera
  9. Hej Sippo. Visst är det stor skillnad på klapp och spark? Vi hoppas ingen i hela världen sparkar oss mer.

    SvaraRadera
  10. Hej Xantippa. Nej, vi har inte hört något ännu från Sotis och hans kompisar, men det gör vi nog så småningom. Lovar att rapportera då.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...