lördag 31 oktober 2009

Katten Berta berättar


Hej, det är Berta på Södertälje Katthem.

Jag heter Berta och jag bor på Södertälje Katthem.

Igår flyttade mina kompisar Rocky och Tiger till ett eget hem. Jag är jätteglad för deras skull och jag hoppas att jag också får ett eget bra hem snart.

Innan Rocky och Tiger åkte frågade de om jag ville överta bloggen efter dem. Eftersom alla katter som bloggat hittills fått ett eget hem svarade jag ja. Kanske kan det här hjälpa mig att få ett hem också.

Igår när Rocky och Tiger åkt, kom blogghjälpen in till mig för att prata lite. Jag känner henne sedan länge och vet att hon är snäll. Hon sa att vi skulle börja med att presentera mig och sedan skulle jag få berätta min historia. Då sa jag att min historia är ju inte så rolig att berätta och dessutom har ju många andra katter berättat liknande historier i bloggen, så människor kanske är trötta på att läsa om sånt. Då sa blogghjälpen att syftet inte är att människor ska tröttna på att läsa om eländet vi katter råkar ut för, utan att de ska sluta upp med att behandla oss illa. Därför är det viktigt att vi berättar så att vissa förstår att katter har känslor också och kan bli både ledsna och rädda.

Det tyckte jag lät bra, så därför ska jag nu börja berätta min historia. Fast jag börjar inte på riktigt förrän i morgon.

Berta

8 kommentarer:

  1. Hej! Vad vacker du är! Ska bli jättespännande att höra din historia. Vi håller tassarna för att du får ett eget "hemma" fort. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Vi ska plocka fram näsdukar så vi är redo för din sorgliga berättelse imorgon.
    *puss på nosen*

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hej du lilla kelgumma. Det är alltid lika sorgligt att höra era historier men det känns så bra i hjärtat när ni fått ett eget hem sen.

    Vi följer och stöttar allt vad vi kan och hoppas att din blogg tid blir lika kort som Rocky och Tigers.
    Kram från Helena, Krypto och Mysis.

    SvaraRadera
  4. Hej lilla sötnos! Jag kommer att följa din blogg precis som jag alltid har följt den. Jag hoppas också att du får ett bra hem snart även om du kommer bli saknad på katthemmet eftersom du är så fin och gosig. Lycka till med allt nu! Kram från en som önskar att hon hade kunnat ta hand om dig.

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Det känns nästan som om jag redan känner er och alla andra som lämnat kommentarer för Rocky och Tiger har berättat för mig om er alla. Snällt av er att fortsäta stötta mig med. Berta

    SvaraRadera
  6. Hej Sippo. Det är nog bäst du tar fram en hel hushållsrulle tror jag. Berta

    SvaraRadera
  7. Hej Helena, Krypto och Mysis. Ja, jag hoppas också att jag snart får ett eget, fint hem. Vilken dröm det vore. Berta

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym. Det är verkoligen synd att du inte kan ta hand om mig, men jag är i alla fall tacksam för att du stöttar mig på bloggen. Berta

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...