fredag 2 oktober 2009

Katterna Ravelli och Ravioli berättar


Hej, det är Ravioli och Ravelli på Södertälje Katthem.
Ja, så var det jag, Ravelli, som skriver idag.

Nu sitter vi på katthemmet igen. Här är inte dåligt, men det kan ju aldrig bli samma sak som i ett eget hem med egna människor. En av de tidigare bloggarna skrev en gång att det borde vara lag på att varje människa har minst en katt som de tar väl hand om. Jag förstår inte vad justitieministern gör eftersom den lagen inte gått igenom ännu. Det är bråttom med den!

Igår fick vi ingen intresseanmälan. Blogghjälpen säger hela tiden att vi måste ha tålamod, och det försöker vi verkligen ha. Idag när hon var på katthemmet och jobbade hade hon köpt nåt som heter laserpekare. Det var en konstig prick som for runt, runt i buren och både jag och Ravioli gjorde vårt bästa för att fånga den, men den rackarn bara smet undan hela tiden. Men vi ska nog ta den, var så lugna. Blogghjälpen sa att det är bra att vi rör på oss, för det är lätt att lägga på sig lite när man inte har så stor yta att röra sig på. Det var därför hon skaffade den där apparaten så att vi inte blir tjocka.

På söndag har ni världens chans att träffa oss igen mellan 15-17 på Morabergsvägen 6D. Kom hit då och ta med er massor med kompisar som vill och kan ta hand om katter.

Ravelli

6 kommentarer:

  1. Laserpekare är jättekul!Vi tänker på e, ni får säkert en anmälan på söndag. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Husse har också en sån där laserpekare. Men det är mest Snuffe som jagar den, själv är jag ju en vuxen katt med en vis status som måste bibehållas. *harkel*
    Snart kommer en människa att bli intresserad av er. Det vet jag!

    SvaraRadera
  3. Jag Mysis håller också med Sippo. En viss värdighet har jag ju. Skulle inte falla mig in att gå på en sådan dumhet.. min kompis Krypto däremot han far fram och tillbaka och försöker verkligen att få fast pricken. Ja sicken dummis.

    Ni kommer att få ett toppenhem det kommer alla på katthemmet att se till. Men det är svårt att vänta jag vet. Men håll ut för det finns snälla människor också.

    Kram från Mysis och Krypto.

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Vi hoppas ni har rätt. På söndag kanske våran människa kommer. Skicka hit alla ni känner som är snälla mot katter. Ravelli oc Ravioli

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Jaså, får man inte busa om man har en viss status? Nåja, vi kommer nog också att få en viss status, men busa kommer vi nog fortsätta med. Det är ju jättekul. Testa! Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera
  6. Hej Mysis och Krypto. Vi antar att man inte får viss värdighet förän man får ett bra hem. Det är nog så det är. När vi får det kommer nog värdigheten av sig själv. Eller? Det är bra att ni påminner om att det finns snälla människor. För vi vet ockå att de finns, det gäller bara att få hit dem och att de upptäcker just OSS. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...