tisdag 6 oktober 2009

Katterna Ravelli och Ravioli berättar


Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.
Nu är det Ravelli som ska berätta vidare för er.

Ravioli berättade ju igår att vi blev fotograferade i Aftonbladet. Det togs en massa kort av oss och vi hade jättekul. Vi brottades i lådan bland annat. Nu kommer inte bilderna på oss att visas ännu, utan ni får vänta lite. Fast det gör man ju gärna när det gäller en sån sak.

När fotograferingen var klar tyckte blogghjälpen att vi skulle gå tillbaka in i vår bur. Men det tyckte inte vi. Vi hade helt andra planer. Det var jätteroligt att springa fram och kolla in på våra kompisar i de andra burarna. En del blev glada av att se oss, andra tyckte vi kunde gå in i vår bur.

Så småningom fick blogghjälpen tag i Ravioli och lyfte in honom i buren, men mig fick hon inte tag på. Det finns nämligen hyllor på väggen i rummet där vi sitter och de är ganska låga. Men jag kom under utan vidare så jag smet in där. Blogghjälpen fick ta en borste och fösa fram mig innan hon fick tag i mig. Då kramade hon mig och sa att vi var ena riktiga busar. Hi-hi.

Fast idag har det inte varit några fotografer här. Vi får se hur det blir i morgon. Nu är vi ju vana så det är inga problem om de kommer.

Ravelli

6 kommentarer:

  1. Era små buskatter. Fast det är bra att ni får blogghjälpen att jobba lite. Det är bra för kroppen säger dom ju.
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Man måste ju liva upp tillvaron lite, hi, hi, Tasskramar

    SvaraRadera
  3. Fniss! Vilket bus streck. Men klart att ni fick spring i benen efter att ha modellat för Aftonbladet. Hoppas att just era människor kommer på torsdag.

    Jag, Krypto, berättade självklart för Mysis att han var en slöhög som inte orkade jaga pricken, då jamade han sig ut och kom tillbaka med en fet råtta. Vår matte har absolut ingen humor. Hon sa att han var duktig men.....
    Vi struntade i henne och lekte ett tag med råttan. Hoppas att ni också får göra det för det är såååå kul.

    Busa på ni bara.

    Kram från Mysis och Krypto

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Ja, vi tänkte mycket på att det var för blogghjälpens skull i busade. Hon behöver röra på sig, och det fick hon ju. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Jag man måste särskilt liva upp tillvaron när man inte har nåt eget hem. Fast vi kommer nog fortsätta att busa även när vi fått ett eget hem. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  6. Hej Mysis och Krypto. Bra att ni uppmuntrar till bus. Och att ni hittar på en hel del själva. Er matte och blogghjälpen verkar rätt lika - inget större sinne för bus där inte. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...