söndag 18 oktober 2009

Katterna Ravelli ch Ravioli berättar



Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.


Idag är det Ravelli som skriver.

Det har varit öppet hus idag. Det var ett par som var inne i vår bur ganska länge och talade med oss, men vi fick ingen intresseanmälan i alla fall. Det är märkligt att en del behöver så lång tid att bestämma sig. Det är ju bara att välja oss, så är saken klar.

Nåja, idag ska jag ju ändå berätta om att jag ska bli commandocat. Jag har fått tips från en katt som brukar kommentera våra bloggar som heter Sippo hur man blir commandocat. Det allra viktigaste verkar vara att man är duktig på att smita och det är jag. Om ni inte tror mig kan ni fråga blogghjälpen. Sen tror jag, utan att jag gått utbildningen till commandocat ännu, att man måste kunna luras lite. Man måste helt enkelt få människor att tro att man ska stanna kvar i buren, men sen, när de öppnar dörren intet ont anande, ja då sticker man ut! Stämmer det, Sippo?

Nu måste jag träna lite, för nu kommer kvällspasset och ska städa burarna. Här gäller det att vara alert.

Ravelli

6 kommentarer:

  1. *nickar* Det stämmer fullständigt. Ett av våra främsta tricks är att låtsas vara lite dummare än människan. Det är svårt, jag vet...
    Lycka till med framtida rymningar!

    SvaraRadera
  2. Ni ska se att de som var inne hos er så länge vill ha er, en del är bara tröga i starten. Ni verkar ha bra anlag för att bli commandokatter!
    Tröstbuffar

    SvaraRadera
  3. Du har redan kommit långt i din commandoträning. Stackars blogghjälpen imorgon. Men du Ravelli.... hon kankse kan fånga pricken kan du???? Hoppas att de som var inne hos er jättelänge idag bara behöver sova på saken och sen bestämmer sig för er.

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Det känns jätteskönt att ha dig som mentor. Du har mycket att lära oss, det märks. Vi får kämpa som bara den för att låtsas vara dummare än blogghjälpen och andra människor. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera
  5. Hej Dui och Deco. Vi får se om de vill ha oss. Tills vidare pluggar Ravelli vidare till commandocat. Ravelli opch Ravioli

    SvaraRadera
  6. Hej anonyma Helena. Vi undrar om de som var hos oss vill ha oss. Det verkar nästan inte så. Trots att vi var jättetrevliga mot dem. Men blogghjälpen säger att det kommer andra. Rätt som det är kommer "våra" människor. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...