lördag 10 oktober 2009

Katterna Raioli och Ravelli berättar


Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.
Idag är det min, Ravellis tur att berätta. Ibland kommer det hit katter som är väldigt ledsna. Ja, egentligen är väl alla katter som kommer hit ledsna, för ingen kan väl vara glad åt att vara hemlös. Men en del katter är lite ledsnare än andra. Vår nya burkompis, Nenne, var lite ledsen över att komma tillbaka hit till katthemmet, efter att ha haft ett hem. Men både Ravioli och jag gör det bästa för att allt ska bli roligare.

Vi har t ex lärt Nenne att jaga den där knäppa röda pricken som blogghjälpen har med sig ibland. Det går riktigt bra, även om ingen av oss har fångat den ännu – bara nästan. I morgon kommer blogghjälpen hit igen och då ska vi nog lyckas fånga den där rackarn.

Om alla som tröttnar på sina katter tänkte efter hur de själva skulle känna inför att bli utkastade, utan mat och nån som tog hand om dem, kanske inte så många katter skulle bli hemlösa. Då skulle de inte behöva vara ledsna heller. Och den som kastar ut en katt – det kan väl inte vara en glad människa? Det tror inte jag. Så sluta med det och ta hand om era djur istället. Det förtjänar de.

Ravelli

4 kommentarer:

  1. Du har så rätt så. Fast många människor tänker inte alls, utan gör bara det som känns enklast. Sedan struntar dom i att vi katter blir ledsna. Stackars missar. *sniff*

    SvaraRadera
  2. Ge de andra katterna på katthemmet och er själva också lite uppmuntringsbuffar från oss.
    Tasskram

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo. Visst är det konstigt att så många männisor inte tänker alls? Hur kan man bara överge en som inte kan klara sig själv? Vi bara frågar. Du har haft tur du Sippo, som fått en snäll husse som tar hand om dig och som du tar hand om på bästa sätt. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Vi har skickat vidare era uppmuntrigsbuffar till de andra katterna. Alla blev glada och sa att det behövs många såna buffar på katthemmet. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...