lördag 30 september 2023

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Häromdan satt jag och åt och märkte inte att blogghjälpen plötsligt stod utanför buren med blixtmojängen i högsta hugg, som vanligt. Innan jag hann springa in under bordet där Fenja och jag bor för det mesta hade hon blixtrat mig. Visserligen genom glasskivan på dörren, så det blev inte så tydligt, men hon förstod att skulle hon öppnat dörren först hade jag sprungit in till Fenja.

 Häromdagen fixade jag med ett volontärmöte. Det var många snälla människor som kom och fick höra lite om vad som gjorts och vad som planeras. Sen fick dom smörgåstårta - fast vi fick inte smaka.

Idag har vi ordnat med öppet hus. Flera människor hälsade på våra kompisar i kattsalen, men oss kan de fortfarande inte hälsa på för vi bor kvar i karantän. Vi tycker det är bra att bo där ett tag till. Men en vacker dag kommer vi finnas där.

4 kommentarer:

  1. Rafael, vad söt du är!! Vilken tur - för oss - att blogghjälpen kunde ta en fin bild innan du försvann ur blickfånget. Men nästa gång är det kanske troligt att du vågar visa dig mer tillsammans med Fenja.
    Nu måste du vila upp dig åtminstone en dag efter att du skött Öppet Hus och volontärmötet. Togs Godisfrågan upp? Även om du försöker gå ner i vikt, kanske du skulle få en pytteliten godisbit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi får se när ja vågar visa mig lite mer. Vi tar det lugnt har blogghjälpen lovat. Jag kommer ta tass om godisfrågan så snart jag känner mig alldeles varm i pälsen.

      Radera
  2. Ja hon är snabb med blixtmojängen blogghjälpen! Fast vi är glada att få se en bild på dig sötnos!
    Husse säger att han önskar han kunde bli volontär på ett BRA katthem men tyvärr finns inget sådant på lagom avstånd. Att köra tio mil med bilen kostar ju en stor peng och den skänker han hellre till katthem.
    Stanna i karantän så länge ni behöver lugn och ro! Det blir absolut bäst så.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det är synd att det inte finns nåt bra katthem nära er så husse kunde jobba där. Det behövs snälla människor på alla katthem. Och vi stannar så länge vi behöver i karantänavdelningen.

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....