lördag 2 september 2023

Katten Kendra på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Kendra på Södertälje Katthem.

Ibland har jag så mycket att göra så jag hinner inte blogga. Nu har jag ju inte bara katthemmet och second handbutiken att sköta om. Jag jobbar ju med vår kalender också. Några katthem har redan givit ut sin kalender för 2024, men vi tycker det är lite tidigt och kommer nog ha vår klar som vanligt, d v s slutet av september/början av oktober.  Det är mycket att stå i för att få den klar må ni tro.

Sen kan jag berätta att jag flyttat in i vår karantänavdelning nu. Det är för att jag ska få lite mer lugn och ro. Jag blir lätt stressad om det är mycket folk omkring mig, som till exempel på öppet hus. Då är det bättre att jag bor lite lugnare tills vidare. Men jag har jättekoll på vad som händer i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Oj är de redan klara med kalendern? Det är ingen brådska tycker vi. Huvudsaken är att vi vet att den kommer som den brukar.
    Mycket bra att du får lite mera lugn och ro omkring dig. Du ser - det är ett riktigt bra katthem du haft turen att få komma till.
    Idag är det Hittekattens dag så jag hoppas många uppmärksammar det. Vår extramatte (husses mamma) har den där Faceboken så hon såg att ni skrivit om det där.
    Hoppas många swishar en peng till er!
    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Men lilla Kendra vad duktig du är. Hoppas karantänen kan hjälpa dig för stressen med mycket folk och att du sakta kan välja dig vid dem.
    Kalendern ser vi fram emot att köpa senare i år. Det verkar litet tidigt att köpa den redan nu.
    Hoppas många swishar kommer in till Hittekattens Ära!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Min matte är alldeles för snabb ibland. Hon menar naturligtvis att det är bra att du är i karantänen så att du kan vänja dig vid tvåbeningar på ett lugnt sätt.

    SvaraRadera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....