måndag 18 september 2023

Här är blogghjälpen igen

Jag är ledsen att behöva säga det -- men det blir ingen ny bloggkatt.

Nä, istället blir det en "gammal" bloggkatt som kommer tillbaka efter att ha blivit återlämnad till katthemmet. 

Det är alltid lika tråkigt när det inte fungerar i det nya hemmet. Den här katten har kommit tillbaka i dubbel bemärkelse. Dels till katthemmet, dels i sin utveckling. Han var oerhört ledsen och frustrerad när han kom tillbaka. Det är lätt att förstå. Nu har han börjat lugna sig, men alltihop känns så väldigt onödigt. Man ska tänka till ordentligt INNAN man tar sig an en katt. De har starka känslor, liksom vi människor har.

I morgon kommer han presentera sig och berätta sin nya historia. Vi hoppas ni följer och stöttar honom då. Han är värd en ny chans.

8 kommentarer:

  1. Men lilla vännen, vad tråkigt att det inte fungerade i nya hemmet! 😥
    Klart vi följer dig i din fortsatta resa! 😼
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi är jätteledsna över att det inte fungerade.

      Radera
  2. Tråkigt med att katten kommit tillbaka. Tar man adopterar en katt är det för den hela liv. Förstår att saker kan hända men lämna ifrån sin familj medlem sista man borde göra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Therese, på katthemmet förstår man inte heller hur man kan lämna ifrån sig en familjemedlem. Men vi kanske aldrig sågs som familjemedlemmar?

      Radera
    2. Hej Therese. Det var min syster och hennes sambo som adopterade katterna, denne och hans bästa kompis för ett år sen. Min systers katt som hon/vi hade i 19 år avled och då ville hon adoptera katter från ett katthem i stället. Hon och hennes sambo försökte i ett års tid med att få katterna mer tama och gjorde allt i sin makt för att få dem att må bra.
      Jag var flera gånger på besök hos dem och katterna låg alltid gömda under soffan. Min syster är världens gulligaste med djur men hon blev oplanerat gravid och efter att hon hade fött deras son började katterna kissa inne och så. De försökte ett tag men tillslut fattade de beslutet om att katterna inte skulle må bra hemma hos dem och därför lämnade de tillbaka de båda två.
      Jag ville bara dela med mig av verkligheten då jag tycker att katthemmet i detta fall som jag verkligen har en inblick i sumtskastar min syster och hennes sambo fast de vet exakt hur allt var. Min syster älskar djur av alla dess slag och i 19 år som sagt tog hon hand om vår älskade Misku. Hon vet exakt vad det innebär att ta hem ett djur men för det skulle hon inte lämna ifrån sig sitt barn då katterna förhoppningsvis kan finna ett hem med mer lugn och ro än vad tider med småbarn ger.

      Radera
  3. Men lille vän, vad tråkigt att det inte fungerade för dig i ditt nya hem! Det kanske var bäst att han kom tillbaka till katthemmet eftersom han tydligen gått tillbaka i sin utveckling, vilket kan tyda på att omständigheterna i hemmet inte var tillräckligt goda för honom.
    Det är väl klart att vi ska göra allt för att han ska få tillbaka sitt självförtroende för oss människor. Vi har fullt förtroende för att ni på katthemmet gör allt för att hjälpa honom. Våra älskade hemlösa katter är ju helt oskyldiga och det är vårt förb-de ansvar att hjälpa så många vi kan.
    Ser fram emot att få träffa den lille vännen igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi vill verkligen att vi kommer känna oss trygga igen. Vi tycker inte att vi kan hjälpa att det inte fungerade.

      Radera
    2. Hej. Hemmet var absolut bland de bästa hem en katt kan få, jag vet detta då det var min syster med sambo som adopterade katten det skrivs om här samt hans bästa kompis.
      Katterna låg alltid under soffan när jag kom på besök och även fast de försökte allt vad de kunde fick de sällan klappa eller leka med dem. Min syster tog hand om vår familjekatt i 19år och när han fick avlivas på grund av ålder ville min syster hjälpa katter på katthemmet att få ett bra hem i stället för att köpa en ny kattunge. Min syster blev sedan oplanerat gravid och valde att behålla barnet. De försökte i några månader att få det att fungera med katterna men så skygga som de redan var så blev de oerhört stressade av bebisen som kom in i livet också.
      Därför beslutade tillslut att lämna tillbaka katterna. Tycker katthemmet gör en otroligt orättvis bild av min syster och hennes sambo som verkligen försökte allt innan de gav tillbaka dem två.

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....