torsdag 14 september 2023

Några reflektioner från blogghjälpen

Som alla förstår känns det fortfarande tungt att Kendras liv slutade som det gjorde. Det är första gången vi tvingats avsluta ett litet liv av den anledningen vi valde. Hoppas det var sista också.

Jag hade förstås mina tankar om att avsluta bloggen i och med detta. När jag läser alla kommentarer blir jag förstås rörd. Många som jag inte visste läste bloggen har på olika sätt hört av sig och vill gärna se en fortsättning. Jag har tänkt mycket på det och blivit både rörd och överraskad att så många tydligen läser bloggen, utan att kommentera. Det finns, tyvärr, fortfarande många katter som söker ett kärleksfullt hem. Mina tankar har resulterat i att om jag kan hjälpa nån mer liten katt till ett bra hem, så fortsätter jag bloggen ett tag till.

I början på kommande vecka kommer en ny bloggkatt presenteras. Jag hoppas ni vill följa med på den resan också.


6 kommentarer:

  1. Jag tror att alla vi som följer bloggen hyser stor beundran för er som jobbar med katthemmet och vill gärna att ni fortsätter blogga om ert fina arbete med alla stackars katter.❤️

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Jag vet egentligen inte varför jag läser varje blogg. Jo, egentligen vet jag detta. Så underbart att följa en liten katts väg till att få ett eget hem. Jag är gammal nu, men en gång i tiden var jag en liten människa som inte hade ett eget hem. Det är nåt jag känner igen! Och ni skriver så trevligt och engagerat! 😊💗

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få följa en ny missen. Mvh Therese och Dagny

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt att du fortsätter med bloggandet! Stort tack. Som du märkte är det ju många som läser utan att kommentera - din blogg är trevlig att läsa och mycket underhållande med insikter i arbetet på katthemmet, skrivet med mycket humor.
    Ser fram emot den nya lilla bloggkatten.

    SvaraRadera
  5. Det lyfter vi tassarna för, fantastiskt. Tack för en trevlig blogg och alla nyheter från katthemmet. Sally gick tyvärr bort i januari men lilla Mimmi (Nina) följer bloggen med intresse, hon har ju sina "rötter" i Södertälje katthem. Det ska bli intressant att träffa den nya bloggkatten. Hälsningar från Gnesta katterna

    SvaraRadera
  6. Det låter jamarbra att bloggen fortsätter!! Vi behöver ju inte inlägg mer än när tid och möjlighet finns. Vi är bara tacksamma att få följa med vad som händer på katthemmet genom en bloggkatts ögon och öron.

    SvaraRadera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....