fredag 22 september 2023

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Som jag började berätta i förra inlägget så är jag och Fenja tillbaka på katthemmet. Jag är rädd och fräser lite fortfarande, men har lugnat mig sen jag kom tillbaka. Dagens bild är från tiden innan vi åkte till vårt hem. Blogghjälpen har sagt att jag ska tillbaka till den vikten och jag ska bli lugn.

Fenja är min trygghet nu, precis som hon varit sen första gången jag träffat henne. Vi kommer klara det här tillsammans. Vi är trots allt inte de första katterna som kommer tillbaka till katthemmet efter att ha fått ett hem.

Vi kommer hjälpas åt med bloggen och just idag kan vi berätta att vi har öppet hus i morgon 13-15. Vi kommer inte vara i kattsalen då utan vi bor i karantän ett tag till eftersom det är lugnare där.

4 kommentarer:

  1. Vad bra att både du och Fenja är i karantän ett tag till. Det blir lugnare för er där tills du kommer att förstå att du är på en trygg plats. Vi ser fram emot att höra mer från er senare. Bra att du meddelade om Öppet Hus ändå, även om vi bor så långt borta att vi inte kan komma. Men det finns ju en massa kattintresserade tvåbeningar som kan komma.
    Lycka till med allt, lille vän. Det ska nog blir bra så småningom med allt, ska du se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi tycker också det är bäst att vi är i karantän ett tag till så vi hinner bli vana vid katthemmet igen. Vi har det lugnt här.

      Radera
  2. Det kommer att bli bra igen skall du se. Inte minst för att du har din bästis Fenja som stöd. Hon och en massa kärlek och omtanke kommer att göra underverk. Det kommer säkert att ta en tid men då får det göra det. Tid, tålamod och kärlek finns det massor på katthemmet det vet du ju sedan tidigare!
    Hoppas många kommer till er imorgon!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, Här säger de också att allt kommer bli bra men att vi måste få lite tid på oss. Fenja är nog lite modigare än jag, men vi behöv er varandra.

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....