onsdag 26 april 2023

Katten Kendra på Södertälje katthem berättar

Hej, det är Kendra på Södertälje Katthem.

 Det blev en hektisk helg må ni tro. Det var många människor här, men jag ville inte visa mig så jag låg i min bur. Det kändes tryggast så. Givetvis måste blogghjälpen blixtra mig men jag tog det lugnt och lät henne göra det. Bara det inte blir nån vana!

Det känns fortfarande lite ovant att vara bloggkatt. Jag lär mig nya saker hela tiden. Det var tur att Emil lärde mig så mycket. 

Nu ska jag förbereda öppet hus på lördag. Det är alltid bra att komma hit om man är djurvän. Det är många som hittat en liten vän här. Blogghjälpen har sagt att en dag blir det nån som hittar just mig. Det både bävar jag för och längtar efter. Konstigt att man kan känna så, men det gör jag. 

Oj, vad mycket jag har berättat idag! Kanske kan jag klara av att vara bloggkatt?

4 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du är med att vara bloggkatt. Du får stå ut med att blogghjälpen brixtrar i tid och otid. Det gör hon för att du är så fin. Det blir jättebra att vara bloggkatt och innan du vet ordet av har en ny matte /husse hittat just dig. Men till dess vill vi läsa mer om dig och vad du gör på katthemmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag får väl försöka stå ut med blogghjälpens blixtrande, även om jag inte vill. Tror du det kommer bli min tur nån gång att få egna människor att ta tass om? Hoppas du har rätt.

      Radera
  2. Klart blogghjälpen vill blixtra på en svart diamant! En sådan skönhet vill man dela med sig av förstår du.
    Med tid och tålamod (som det är gott om på katthemmet som tur är) kommer du att vilja visa upp dig massor i framtiden.
    Hoppas det kommer jamarmånga till er idag!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tror du verkligen att jag kommer vilja visa upp mig i framtiden? Undrar det...

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....