torsdag 6 april 2023

Katten Emil på Södertälje Katthem tackar för sig

Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Så blev det äntligen eftermiddag och våra människor kom för att hämta oss! Vi hade väntat hela dan och packat allt och packat om flera gånger, så vi var verkligen redo. 

Jag var ute flera gånger och sa hej då till mina kompisar på katthemmet. Nån fräste åt mig och nån fräste jag åt men de flesta var snälla och önskade oss lycka till,

När vi hörde matte och husse komma satt Emilio redan i en transportbur för han är ju lite orolig och eftersom han gick in i den stora buren stängde vår hälsoansvariga om honom så han inte skulle behöva stressas. Jag måste så klart vara ute och hälsa våra människor välkomna. Jag la mig direkt i mattes famn när hon kom in, men när husse kom flyttade jag över till honom.

Så blev det lite skrivjobb och information om min medicin. Den måste jag ju fortsätta ta även i mitt nya hem. Matte och husse passade på att bli medlemmar i katthemmet också. Det tyckte jag var bra. 

Sen bars vi ner till bilen, och det var där jag blev lite besviken! Det visade sig nämligen att jag skulle sitta kvar i buren under hemfärden. Jag fick alltså  INTE SITTA I HUSSES FAMN som jag ville. Men det tänker jag ta igen när vi kommer hem - hela påsken! 

Nu hoppas vi bara att våra nya kompisar gillar oss och vi dom, men jag tror det kommer gå bra. Matte och husse kommer hjälpa oss att komma överens.

Jag har så klart utsett en ny bloggkatt men blogghjälpen får presentera hen sen.

Sen vill jag passa på att tacka alla som stöttat och stöttar mig och alla andra katter på katthemmet. Det betyder så mycket att veta att ni tänker på oss!

Nu önskar Emilio och jag er alla en GLAD PÅSK! Matte och husse kommer nog hjälpa oss att uppdatera hur det går för oss.

 


6 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att fira påsken med egen husse och matte att ta tass om!
    Stort lycka till och hoppas vi går uppdatering om hur allt går
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi kan knappast tro att det är sant!

      Radera
  2. Åh, vad roligt att för er att komma hem. Er matte och husse ser så snälla ut, så det blir alldeles purrfekt för er.
    Vi ser naturligtvis fram emot den nya bloggkatten och är nyfikna på om ni lärt upp han/hon riktigt noga.
    Lycka till och nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, våra människor är jättesnälla! Vi tycker så mycket om dom.

      Radera
  3. Detta var den absolut bästa påskpresent vi kunde tänka oss att få. Eran nya matte och husse ser så snälla ut och att du gick och lade dig i först mattes och sedan husses knä säger allt. Vi katter gör inte så på människor vi inte litar på.
    Vi ser fram emot rapport om hur det går i ert nya hem när ni bott in er där.
    Vi jamar stort LYCKA TILL och en riktigt GLAD PÅSK i ert nya hem och till alla på katthemmet och alla andra djurvänner.
    Nospussar

    Ps. Det blir så spännande att se vem som fått äran att efterträda dig som bloggkatt! Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, bättre påskpresent, eller livspresent, kunde vi inte få! Nu ska vi ta tass om våra människsor må du tro.

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....