onsdag 19 april 2023

Katten Kendra på Södertälje Katthem presenterar sig


Hej, jag heter Kendra. Emil har sagt att jag ska bli ny bloggkatt.

Jag vet faktiskt inte vad han tänkte på när han bestämde det. Jag är jätterädd för vad det innebär att vara bloggkatt. Jag är precis rena motsatsen till Emil. Han var vit, jag är svart, han är jättesocial, jag är jätteskygg. 

Blogghjälpen har sagt att jag kommer bli en trygg katt så småningom. Än så länge vill jag helst inte att människor bryr sig om mig. Jag vill vara ifred. 

Varför det blivit så här ska jag försöka berätta lite om snart. Är det nån som vill följa mig - fast jag inte är en social katt? Jag undrar det, jag.

8 kommentarer:

  1. Du är jättefin! Svarta katter är oerhört vackra, ska du veta. Så det är klart att vi vill följa dig. Tids nog kommer du att upptäcka att människorna omkring dig vill dig väl och då kommer du troligen bli litet mer social. Men det är ingen brådska. Du får ta den tid som du behöver.
    Du kommer också att märka att du får en massa stöd från alla och många kommer att hjälpa dig att organisera katthemmet med allt det innebär.
    Ser fram emot att höra mer om dig snart.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, utan hjälp kommer det aldrig gå!

      Radera
  2. Klart att vi kommer att följa dig. Svarta katter är fina och smarta så det kommer säkert att gå bra för dig som bloggkatt. Nospuss från J&J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag hoppas verkligen det kommer gå bra.

      Radera
  3. Vi är dina nya fans, Kendra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, oj, det är nog första gången jag har några fans!

      Radera
  4. Klart vi vill följa en svart skönhet som dig! Inget tvivel om saken.
    Välkommen som bloggkatt!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det känns tryggt att du fortsätter stödja mig. Emil har berättat att du alltid brukar kommentera hans inlägg.

      Radera

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

En katt på Södertälje Katthem behöver ett eget hem: Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar : Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem....