lördag 1 april 2023

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Eftersom jag förstår att vissa kanske tror att det jag berättade senast var för bra för att vara sant, nämligen att Emilio och jag ska få ett eget hem, så sa jag till blogghjälpen att hon skulle blixtra både matte och husse när de var och hälsade på oss idag. 

När de kom in i buren hade jag lite att göra utanför buren, så jag hoppade ut förstås. Men då fångade matte mig och sen satt jag i hennes famn jättelänge. Det var mysigt.

Vi fick också var sin transportbur av matte och husse som vi ska åka i när vi ska hem. Dom luktade lite av våra kompisar, som vi ju inte har träffat ännu. Vi hoppas de ska gilla oss.

Nästa vecka ska vi tala med vettisen om mig. Om allt är OK kommer vi nog fira påsk i vårt nya hem!

Emilio är ju lite, lite försiktig ännu. Han känner ju inte matte och husse så bra ännu och då blir han lite fundersam. Men han var framme och nosade på mattes finger! Jag jamade med honom senare och sa att allt kommer bli bra. Det tror han också, men han behöver lite tid på sig sa han. Ni får en bild på honom och husse också!




7 kommentarer:

  1. Oj, vad roligt att både du och Emilio har fått ett föralltidhem. Det värmer i hjärteroten att läsa det. Du måste säga till matte och husse hur glada vi är för det.
    Bara så att blogghjälpen vet, så läser jag er blogg varje dag. Tyvärr har jag en dator som gör att jag inte kan kommentera - idag har jag däremot tillgång till en annan dator där mina kommentarer syns.
    Lycka till i nya hemmet älskade katter. Glöm inte att skriva hur det går för er.
    Och - det ska bli såå roligt att läsa om era efterträdare, som jag är säker på att ni har lärt upp bra och inte glömt den mjauviktiga godisfrågan som aldrig verkar lösas.
    Nospussar till er och tack till katthemmet och blogghjälpen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi är jätteglada över att få vårt för-alltid-hem! Tänk att det händer OSS.

      Radera
  2. test av att skriva kommentar

    SvaraRadera
  3. Mjau igen. Jag är så glad att jag kan kommentera igen. Nu gäller det bara att komma ihåg att jag måste byta browser och använda Firefox.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam det får du inte glömma!

      Radera
  4. Vi tycker er nya matte och husse ser jamarsnälla ut! Ni kommer att få det bra hos dem och era nya kompisar! ❤❤ Dessutom är det ju skönt att ni är två som flyttar tillsammans.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, de ÄR jamarsnälla. Och visst känns det bra att vi får flytta tillsammans.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...