onsdag 30 november 2022

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Jag tror ingen kan förstå hur synd det är om mig idag. Det går nog aldrig att förstå. 

Först fick jag ingen mat på morgonen igår som jag brukar få. Sen sattes jag i en transportbur, som jag inte alls ville. Sen bars jag ut till en bil, som jag inte ville heller. Sen, efter en jäääättelååång resa bars jag in till vettisen. Dit ville jag inte heller. Sen blev jag stucken i pälsen. Det gjorde fruktansvärt ont (det märkte han inte, blogghjälpens anm). Sen måste jag ha slumrat till, antagligen för att jag jobbat så hårt med allt på katthemmet. Men sen - det värsta av allt! När jag vaknade märkte jag att nån hade snott en tand för mig!

Eftersom jag ju råkade slumra till har jag inga direkta bevis, men jag misstänker starkt vettisen för att vara tjuven.  Nästa gång jag träffar henne ska jag minsann ställa henne till svars! Och begära skadestånd!

Blogghjälpen sa att jag var jättetrött när jag kom tillbaka från vettisen, men att det var bra att det bara var en tand som var angripen av nåt hon kallade FORL. Hmm, konstigt - vad menar hon egentligen med det? Jag mår ju toppen.


2 kommentarer:

  1. Vad sjutton menar du på fullt allvar att de svälter dig så du blir halvt medvetslös och sedan drogar dig och snor en tand? Finns det inga gränser för fräckhet?
    Nu förutsätter vi att du kompenseras rikligt av blogghjälpen nästa gång hon kommer och skall blixtra på dig!
    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, du har, tyvärr, uppfattat allt alldeles rätt! Så behandlas man här. Det är så upprörande så det är inte klokt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...