fredag 25 november 2022

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

I morgon är det dags för ÅRETS JULMARKNAD!  

Det är förstås den här på Södertälje Katthem vi jamar om. Och vi har inte bara julmarknad - vi firar KATTENS DAG också! 

Gissa om jag har haft tassarna fulla. Knappt en minut ledigt och ändå har jag måst sköta allt "vanligt" under tiden jag har fixat med julmarknaden OCH mitt specialprojekt! Det blir nämligen stort julduksutställning på katthemmet också. Jag har inte bara valt ut dukarna utan också räknat ut priset på dom. Det är inte så lätt ska ni tro, men nu är allt klart. Man behöver inte betala det som står på prislappen - man får gärna betala mer!

Som ni ser på skylten bredvid så kan man fynda i vår second handbutik, fika, köpa lotter och förstås - hälsa på oss katter! 

Sen får ni också se ett exempel på de juldukar som är med i utställningen, men det finns flera.

Ni kommer väl?

 


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter med en riktig julmarknad! Massor av fina fynd och lotterier och så till det gott fika och det nej minst fina katter!!!
    Tyvärr bor vi ju långt borta och dessutom är ju husse utomlands nu. Vi försökte övertala kattvakten att åka till marknaden men hon gick inte med på det tyvärr.
    Hoppas jamarmånga kommer till er!

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, så tokigt att ni inte lyckades överjama kattvakten att komma. Fast det är förstås viktigt att ni blir vaktade också nu när husses smitit.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...